صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • ویژه المپیک 2024پاریس
  • ورزش جهان
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و نوزده - ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و نوزده - ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۷

خبر

استقلال لیست خارجی‌ها را خلوت کرد
منتظر، یامگا و کیوسفسکی
از لیست خارج شدند
به گزارش خبرگزاری ایسنا، باشگاه استقلال از لیست بازیکنان خارجی رونمایی کرد و اعلام کرد که قانون 5+1 را رعایت کرده است. همچنین مشخص شد که کوین یامگا و ودران کیوسفسکی از جمع این تیم جدا می‌شوند. استقلال درحال حاضر ۹بازیکن خارجی دارد که تنها می‌تواند از ۶بازیکن به عنوان سهمیه خارجی خود استفاده کند، به همین دلیل کوین یامگا، منتظر محمد و ودران کیوسفسکی بازیکنانی هستند که از لیست استقلال در فصل جدید خارج خواهند شد. جواد نکونام سرمربی استقلال به مسئولان باشگاه اعلام کرده باتوجه به حضور حسین حسینی به کیوسفسکی نیاز ندارد تا این دروازه‌بان از لیست خارجی‌ها کنار گذاشته شود. بازیکن دیگری که استقلال نمی‌تواند از آن استفاده کند، یامگا است. او که در دیدار‌های تدارکاتی اخیر استقلال با عینک ویژه به میدان هم رفته بود، طبق آخرین آزمایش‌های انجام شده روی چشمش اعلام شد که چشم راست این بازیکن به نور واکنش نشان نمی‌دهد و نمی‌تواند یک قسمت از زمین را ببیند. مدافع فرانسوی به دلیل این مصدومیت دیگر نمی‌تواند برای استقلال به میدان برود.
بدین ترتیب طبق لیست اعلام شده از طرف باشگاه استقلال آلمدین زیلیکیچ، گوستاوو بلانکو، رافائل سیلوا، گائل کاکوتا و دیدیه اندونگ ۵ بازیکن خارجی غیرآسیایی آبی‌ها هستند و جلال‌الدین ماشاریپوف تک‌سهمیه آسیایی استقلال است که در لیست جواد نکونام حضور دارند و می‌توانند برای استقلال به میدان بروند.
 

مهاجم استقلال راهی گل‌گهر شد
جدایی بابایی از جمع شاگردان نکونام
پیمان بابایی که در تابستان سال ۱۴۰۱ با عقد قراردادی دوساله به تیم فوتبال استقلال پیوسته بود تا شاگرد ریکاردو ساپینو در این تیم شود، با انتقال به گل‌گهر از جمع استقلالی‌ها جدا شد. این بازیکن بعد از انجام ۴۴بازی و به ثمر رساندن ۳گل از جمع آبی‌پوشان پایتخت جدا شد. با اعلام رسمی باشگاه گل‌گهر سیرجان این مهاجم ۲۹ساله با عقد قراردادی به این تیم پیوست تا بابایی در لیگ بیست‌وچهارم شاگرد مهدی تارتار در این تیم کرمانی باشد.
 

مهر تأیید گروسی روی خریدهای استقلال
محسن گروسی، پیشکسوت استقلال معتقد است که روند نقل و انتقالات در این تیم بسیار خوب پیش رفته است.
گروسی که سال‌ها در خط حمله استقلال ایفای نقش می‌کرد، گفت: «وقتی درباره شرایط تیم می‌شنویم، نمی‌توانیم خیلی دقیق تحلیل کنیم چون هنوز تیم را ندیده‌ایم. البته یارگیری نسبت به قبل خیلی بهتر بوده و شرایط تمرینات به لحاظ شروع به موقع، ایده‌آل به نظر می‌رسد. با توجه به حضور ۸۰درصد نفرات حاضر در لیست نکونام باید گفت که شرایط یارگیری هم خیلی خوب بوده؛ گرچه باید ثبت شدن قراردادهایشان را شاهد باشیم تا مطمئن‌تر شویم.»
 

بازی تدارکاتی با آلومینیوم اراک
استقلال در ترکیه بازی‌های تدارکاتی مطلوبی برگزار کرد و کادر فنی این تیم در راستای ایجاد هماهنگی به نتایج مناسبی از برگزاری دو بازی تدارکاتی در اردوی ترکیه دست یافت.
استقلال پیش از سفر به ترکیه نیز یک بازی تدارکاتی سبک در تهران برگزار کرده بود و براساس همان برنامه‌ای که از قبل طراحی شده ، این بازی‌های تدارکاتی همچنان ادامه خواهد داشت. در همین راستا قرار است در تاریخ 18مردادماه سال‌جاری استقلال چهارمین بازی تدارکاتی در پیش‌فصل لیگ بیست‌وچهارم را مقابل تیم لیگ برتری آلومینیوم اراک برگزار کند.
اراکی‌ها اکنون در تهران اردو زده‌اند و برای برگزاری بازی تدارکاتی مقابل استقلال آماده‌اند تا مقابل شاگردان نکونام قرار بگیرند و یک محک جدی را تجربه کنند.
گفته می‌شود بعد از بازی با آلومینیوم اراک یک بازی تدارکاتی دیگر برای استقلال در نظر گرفته خواهد شد که مقابل تیم‌های نیمه‌حرفه‌ای
خواهد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی