خبر و مصاحبه

استراحت دو روزه برای آبی‌ها
جواد نکونام بعد از پایان اردوی ترکیه به بازیکنان و اعضای کادر فنی 2 روز استراحت داد. سنگینی تمرینات در ترکیه و فشار بالایی که به بازیکنان وارد آمده و همچنین سفر به یک کشور دیگر سبب شد سرمربی استقلال چنین تصمیمی اتخاذ کند. این موضوع با استقبال بازیکنان نیز مواجه شد و آنها فرصت یافتند بعد از پایان اردوی ترکیه در کنار خانواده باشند و به استراحت بپردازند. بعد از پایان تعطیلات تمرینات استقلال بار دیگر با شدت و حرارت بالا ادامه خواهد یافت و بازی تدارکاتی نیز در نظر گرفته خواهد شد.


مرادمند در آستانه انتخاب تیم جدید
طبق آخرین اخبار ظرف یکی، دو روز آینده تکلیف محمد حسین مرادمند، مدافع استقلال برای ماندن یا جدایی از این تیم مشخص خواهد شد. آخرین خبر از این بازیکن حاکی از آن است که تیم گل‌گهر به شکل جدی خواهان مدافع استقلال است اما در این رابطه باید دید مسولان گل‌گهر یا تیم‌های دیگر خواهان مرادمند قادر خواهند بود رضایتنامه بازیکن استقلال را بگیرند. جدا از تیم گل‌گهر یکی دیگر از تیم‌های لیگ برتری دیگر هم خواهان حضور مرادمند است که باید دید باشگاه استقلال برای این بازیکن رضایتنامه صادر خواهد کرد یا به شکل قرضی رضایت به جدایی مدافع‌اش خواهد داد اما هر چه که هست تکلیف مدافع استقلال به نظر نهایتاً تا پایان هفته جاری با استقلال مشخص خواهد شد.


کاکوتا در راه تهران
 قرار است گائل کاکوتا بازیکن فرانسوی-کنگویی سه‌شنبه این هفته به همراه خانواده خود به تهران بیاید. طبق صحبت‌هایی که شده، این بازیکن در ایفمارک تهران تست پزشکی می‌دهد تا در صورت تأیید، قراردادش امضا شود. در عین حال بازیکنان استقلال نیز قرار است چهارشنبه یا پنجشنبه (17یا 18مرداد) با حضور در مرکز ایفمارک، تست‌های پزشکی پیش فصل را پشت سر بگذارند و اگر کاکوتا در این هفته به تهران برسد ممکن است همراه سایر نفرات در ایفمارک حاضر شود. حضور استقلالی‌ها در ایفمارک از مدت‌ها قبل نهایی شده و بازیکنان باید طبق برنامه در این مرکز حاضر شوند تا تست نهایی سلامت آنها انجام گیرد.


توافق با اندونگ در دستور کار استقلال
باشگاه استقلال در حالی که تصمیم دارد قرارداد کاکوتا را نهایی کند، به دنبال جذب یک بازیکن خارجی دیگر هم هست. طی روزهای گذشته نام اندونگ را بارها شنیده‌ایم. این بازیکن در سبد خرید استقلال قرار دارد و باشگاه استقلال به دنبال توافق بر سر یکسری جزئیات است تا قرارداد این بازیکن را نیز نهایی کند. اگر اندونگ نیز به خدمت گرفته شود، شمار بازیکنان خارجی که تا کنون با استقلال قرارداد بسته و یا درگذشته با این باشگاه قرارداد دارند، به عدد 9 خواهد رسید و آنگاه باشگاه استقلال باید نام 3 بازیکن را از فهرست نهایی خود خارج کند.


شکوری: سرپرست جدید باید
جوان و کاریزماتیک باشد
هادی شکوری، پیشکسوت باشگاه استقلال شرایط تیم محبوبش را امسال بهتر از سال‌های قبل می‌داند. او معتقد است مدیریت تیم در نقل و انتقالات خوب عمل کرده و برخلاف فصل‌های قبل زمان را از دست نداده و تا اینجای کار خریدهای خوبی داشته است.
شکوری شرایط استقلال را امسال امیدوارانه‌تر می‌داند: «شرایط استقلال امسال به نسبت سال‌های قبل بهتر است. هر سال در نقل و انتقالات اولین اتفاقی که می‌افتاد مدیرعامل و سرمربی عوض می‌شد اما امسال این اتفاق نیفتاد و نکونام هم ماند که این به نفع باشگاه است. اقدامات باشگاه در نقل و انتقالات هم تا اینجای کار خوب بوده و استقلال خرید‌های خوبی داشته است که همین موضوع هواداران را به فصل جدید امیدوار‌تر می‌کند.»
در حالی که هنوز تکلیف سرپرست باشگاه استقلال معلوم نیست، او معتقد است کسی که برای این سمت انتخاب می‌شود باید فردی پرانرژی و جوان باشد: «اتفاقاتی که پیرامون سرپرست باشگاه رقم خورد، در شأن تیم بزرگی مثل استقلال نیست. با احترام به تمام پیشکسوتان باشگاه استقلال، سرپرست جدید باشگاه باید جوان و پرانرژی بوده و کاریزمای لازم برای سرپرستی داشته باشد. کارهای مربوط به این سمت سخت بوده و نیازمند انرژی زیادی است که ازعهده یک فرد جوان بهتر برمی‌آید.»
 پیشکسوت سابق استقلال درباره شرایط آبی‌ها برای حضور در آسیا گفت: «مدیریت استقلال نسبت به سال‌های قبل بهتر است و باشگاه امسال زمان را در نقل و انتقالات از دست نداد که همین هم شانس تیم را برای قهرمانی در لیگ برتر بیشتر از فصل قبل کرده است. همه چیز به آماده‌سازی تیم بستگی دارد، فکر می‌کنم بازیکنان اردوهای خوبی را پشت سرگذاشته‌اند و امیدوارم روند همچنان ادامه داشته باشد. در لیگ نخبگان تقابل با تیم‌های عربی سخت بوده و قطعاً شرایط استقلال با آنها قابل مقایسه نیست اما حداقل امیدوارم تیم بتواند بازی‌های آبرومندانه‌ای داشته باشد.»

جستجو
آرشیو تاریخی