دستاورد اردوی ترکیه برای نیمکت استقلال

گلادیاتورهای نکونام در انتظار شروع جنگ قهرمانی

حمیدرضا عرب
خبرنگار


استقلال در روزهای اخیر تمرینات مطلوبی را سپری کرده و از نظر آمادگی برخی بازیکنان در بالاترین سطح قرار دارند. طبق خبرهایی که از اردوی استقلال رسیده بازیکنانی همچون: حسینی، سیلوا، رضاییان، چشمی، ماشاریپوف، اسلامی و بلانکو در بالاترین سطح از آمادگی قرار دارند. این بازیکنان در اردوهای اخیر شرایط فنی مطلوبی داشته‌اند و در تست‌هایی که انجام شده از نظر آمادگی بدنی در بهترین وضعیت ممکن قرار دارند.
در کنار این 7 بازیکن، بازیکنانی همچون جلالی، کوشکی و زکی‌پور نیز آمادگی قابل توجهی دارند و می‌توانند در بهترین شرایط ممکن به جواد نکونام برای پیشبرد اهدافش کمک کنند اما به واقع وقتی درباره میزان آمادگی بازیکنان تحقیق می‌کنی، آن 7 بازیکنی که ابتدا نام‌شان برده شد به عنوان برترین بازیکنان معرفی می‌شوند.
جواد نکونام باید خوشحال باشد که 7 نفری که نام‌شان به عنوان برترین بازیکنان از لحاظ فنی برده شده، در ترکیب تیم اصلی او قرار دارند و غالب این بازیکنان جزو مردانی هستند که درصد بالایی احتمال وجود دارد که در ترکیب اصلی تیم خود به میدان بروند.
حسینی که قطع به یقین نفر اول پست خود خواهد بود. سیلوا هم در دسته بازیکنانی است که همواره از آمادگی بالایی برخوردار بوده و آمارها نیز نشان‌دهنده وضعیت مطلوب بدنی او است. چشمی و ماشاریپوف هم در شرایط بسیار خوبی قرار دارند. چشمی با اینکه سن و سال بالایی دارد، یکی از آماده‌ها است و ماشاریپوف هم آن قدر عضلات آماده‌ای دارد که سرمربی استقلال را بارها و بارها به وجد آورده است.
در کنار این بازیکنان باید به نام رضاییان، بلانکو و اسلامی نیز اشاره کرد که این سه بازیکن هم در ترکیب اصلی حضور دارند. رضاییان تبدیل به یک مهره غیر قابل انکار در استقلال شده و در همین اندک زمانی که گذشته توانسته به نوعی میخ خود را به زمین بکوبد و نفر اول پست خود باشد. بلانکو هم بازیکن محبوب جواد نکونام است و بعید به نظر می‌رسد که آقای سرمربی روی نام او قلم قرمز بکشد و از ترکیب اصلی دورش کند. اما شاید شگفتی این لیست اسلامی باشد. بازیکنی که تازه به ترکیب استقلال اضافه شده و توانسته در همین اندک زمان و با اینکه عقبه پررنگی در تیم‌های بزرگ نداشته، خود را به چهارچوب تیم اصلی نکونام نزدیک کند.
از این‌ اسامی که بگذریم اما دیگر بازیکنانی که نام‌شان برده نشد در تمرینات روزهای اخیر به خوبی از عهده متدهایی که با محورمیت یوسو سسما در نظر گرفته شده، برآمده‌اند و نکونام هرگاه اراده کند می‌تواند از آنها بهره ببرد.
حقیقت این آمادگی البته بزودی روشن خواهد شد و هر اندازه که اعداد و ارقام امیدبخشی از اردوی استقلال به گوش برسد باید منتظر ماند و نتیجه این تمرینات را در دل بازی‌های لیگ برتر مشاهده کرد. تردیدی نیست آمادگی ذهنی تکمیل‌کننده آمادگی بدنی خواهد بود. فوتبال یک بازی کاملاً روحی و روانی است و چنانچه بازیکن در اوج آمادگی بدنی نیز قرار داشته باشد و اگر از لحاظ ذهنی مشکل داشته باشد، هیچ گاه بازدهی مناسبی نخواهد داشت و لازم است که تیم فنی استقلال به خصوص مربیان در این راستا تحقیقات خود را کامل کنند تا چنانچه بازیکنی از لحاظ ذهنی در وضعیت مطلوبی قرار ندارد، او را با ابتکارات تازه در بهترین وضعیت ممکن قرار دهند.

جستجو
آرشیو تاریخی