صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • ویژه المپیک 2024پاریس
  • ورزش جهان
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و هجده - ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و هجده - ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۵

اخبار المپیک

مدال خاص تنیسور ایتالیایی

لورنزو موزیتی دستاورد خاصی را برای تنیس ایتالیا در المپیک تابستانی ۲۰۲۴ به میزبانی فرانسه رقم زد. تنیسور شماره 16 جهان با  شکست فلیکس اوگر کانادایی در سه ست برنده دیدار رده‌بندی انفرادی مردان شد تا اولین مدال تنیس المپیک را پس از 100 سال برای کشورش یعنی ایتالیا به ارمغان آورد. 100 سال پیش در بازی‌های المپیک 1924 پاریس، اوبرتو دی مورپورگو برای ایتالیا در تنیس مدال برنز گرفت.

 

توضیح جامائیکا درباره انصراف پرایس

یان کلی، رئیس کاروان ورزشی جامائیکا در مورد انصراف فریزر پرایس، قهرمان سه دوره المپیک از مسابقه نیمه‌نهایی 100 متر در بازی‌های المپیک 2024 پاریس (فرانسه) توضیح داد. رسانه‌ها گزارش دادند نیروهای امنیتی واقع در کنار منطقه گرم کردن ورزشگاه دوفرانس به دونده جامائیکایی اجازه ورود ندادند، زیرا فریزر پرایس نه با اتوبوس که به تنهایی وارد ورزشگاه شد. انتشار این خبر خشم هواداران را به دنبال داشت. یان کلی رئیس کاروان جامائیکا  گفت: «فریزر پرایس اجازه داشت وارد پیست گرم کردن شود، اما از دروازه دیگری. اینکه او اجازه ورود به استادیوم را نداشته است، درست نیست. متأسفانه او به دلیل مصدومیتی که در جریان گرم کردن نهایی داشت، نتوانست در مسابقات شرکت کند.»

 

لدکی بزرگترین شناگر زن
تاریخ المپیک

کیتی لدکی فوق ستاره امریکایی شنا با کسب مدال طلای المپیک ۲۰۲۴ پاریس رکوردشکنی کرد. او با نهمین طلایی که در آب‌های پاریس به دست آورد، حالا به رکورد ژیمناست روسی در کسب طلای المپیک رسید. ستاره شنای امریکا با قهرمانی در مسابقه ۸۰۰ متر آزاد در المپیک پاریس نهمین طلا و چهاردهمین مدالش در المپیک را به دست آورد که با این پیروزی، به تنها زنی تبدیل شد که در چهار دوره متوالی المپیک در یک ماده قهرمان شده است. قبل از این تنها مایکل فلپس توانسته بود در یک ماده از مسابقات شنای ۲۰۰۰ متر مختلط چهار مرتبه پیاپی قهرمان المپیک شود. لدکی حالا از نظر تعداد مدال‌های طلای المپیک با لاریسا لاتینینا، ژیمناست افسانه‌ای روسی برابری کرده و به رکورد او رسید. لاتینینا در مجموع ۱۸ مدال المپیک ازجمله ۹ مدال طلا به دست آورده بود و بعد از مایکل فلپس، دومین ورزشکار پرافتخار تاریخ به شمار می‌رود. فوق‌ستاره شنای امریکایی‌ها بعد از مدال طلای المپیک 2024 پاریس گفت: «من بسیار مفتخرم که نماینده کشورمان هستم و این افتخار را دارم که در المپیک تاریخ‌سازی کنم.»

 

هفتمین طلا برای اعجوبه ژیمناستیک جهان

سیمون بایلز ژیمناست امریکایی با ۱۵۳۰۰امتیاز، سومین مدال طلایش را در پاریس به دست آورد و تعداد طلاهای المپیکش را 7تایی کرد. بایلز ۱۵.۳۰۰امتیاز به دست آورد و بر سکوی نخست ایستاد. ربکا آندراده برزیلی با ۱۴.۹۶۶امتیاز دوم شد و جید کری امریکایی با ۱۴.۴۶۶امتیاز بر سکوی سوم ایستاد و به مدال برنز رسید. او قرار است یکشنبه در بخش میله‌های ناهموار مسابقه دهد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی