صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • ویژه المپیک 2024پاریس
  • ورزش جهان
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و هجده - ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و هجده - ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۵

قصه جالب دروازه‌بان هندبال تیم ملی مصر

محمد علی: چاق نیستم دروازه‌بانـــــــــــم

پریسا غفاری
خبر‌نگار

فیزیک بدنی دروازه‌بان تیم هندبال مصر و فریادها و سیوهایش مورد توجه دنبال‌کنندگان المپیک 2024 پاریس قرار گرفت.
تیم هندبال مصر در المپیک 2024 با نتیجه 35 بر 32 مقابل مجارستان پیروز شد و با نتیجه 30 بر 27 برابر دانمارک باخت، اما محمدعلی، دروازه‌بان تیم هندبال مصر، بازیکنی بود که در این دو بازی همه هواداران این رشته را تحت‌تأثیر قرار داد و توجهات را به خود جلب کرد‌. محمدعلی 130 کیلوگرم وزن دارد و بدنش به هیچ وجه به ورزشکاران شباهت ندارد و حتی شکم بیرون‌زده او باعث می‌شود بسیاری از افراد ورود او به هر مکان ورزشی در زندگی‌اش را کاملاً بعید بدانند، اما با این حال درخشش او در دیدارهای تیم ملی مصر مقابل مجارستان و دانمارک، همه حاضران در سالن را وادار کرد بعد از پایان دو مسابقه بشدت او را تشویق کنند.
محمدعلی 31 ساله که در حال تبدیل شدن به یکی از نمادهای المپیک پاریس است، برای ایجاد ترس در دل مهاجمان به فریاد تکیه می‌کند؛ موضوعی که باعث شده بعضی رسانه‌ها در توصیف او بنویسند: «وقتی غرش می‌کند، صدایش در سالن ورزشی می‌پیچد.» او البته فقط به فریاد اکتفا نمی‌کند و با حرکاتش در مسابقات هواداران را به وجد می‌آورد؛ برای مثال او مقابل دانمارک در صحنه‌ای رو به هواداران ایستاده بود و با دو دست با تمام توان به سینه‌اش می‌زد و تیرهای دروازه را تکان می‌داد.
دیلی‌میل انگلیس در گزارشی در تمجید از این بازیکن نوشته است: «حاضران در سالن هندبال در المپیک 2024 که تا دقایقی قبل از مسابقه، محمدعلی را نمی‌شناختند، در پایان یک صدا فریاد می‌زدند و او را تشویق می‌کردند: محمدعلی، محمدعلی.»
این روزنامه انگلیسی در ادامه نوشت: «محمدعلی با سینه‌اش در مقابل تمام شوت‌های تیم ملی دانمارک می‌ایستاد، او در طول بازی به تیر دروازه می‌خورد و باعث می‌شد تمام دروازه تکان بخورد. او حرکات جالبی انجام می‌داد و مثل هر ورزشکاری که شرایط او را هیجان‌زده می‌کند، بارها فریاد زد.»
محمدعلی در گفت‌و‌گویی به دیلی میل گفت: «در فرهنگ ما وقتی ورزش می‌کنیم، شور و شوق زیادی وجود دارد و این چیزی است که بازیکنان مصری همیشه به آن عادت دارند. هدف ما، تداوم نتایج خوب است، شاید هندبال هنوز در انگلیس شهرت نداشته باشد اما تمرکز ما بر ارائه بهترین فرم در دوره آینده است.»
دروازه‌بان تیم ملی مصر افزود: «مصر کشور خوبی است، اما به احتمال زیاد در این بازی‌های المپیک موفق نخواهد بود، بنابراین باید به موفقیت و شکست به عنوان مفاهیم نسبی نگاه کنیم‌. باید توجه کنیم که 10714 ورزشکار در بازی‌ها هستند و تنها 329 مدال طلا وجود دارد‌.»

جستجو
آرشیو تاریخی