روی خط المپیک

داورزنی و فیروزی در تمرین فرنگی‌کاران
داورزنی و فیروزی با حضور در هتل محل اقامت از تمرین فرنگی‌کاران بازدید کردند.
 کشتی‌گیران فرنگی‌کار جمعه با ورود به پاریس، بلافاصله تمرین را در هتل اقامت‌شان استارت زدند. شاگردان حسن رنگرز که امروز مسابقات‌شان در المپیک پاریس شروع می‌شود، در این چند روز تمرینات شادابی را پشت‌سر گذاشته‌اند. برنا فیروزی، معاون وزیر ورزش و جوانان، همراه محمدرضا داورزنی، رئیس پیشین فدراسیون والیبال و عضو هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک، با حضور در اردوی تیم ملی کشتی فرنگی علاوه بر دیدار با ملی‌پوشان در گفت‌و‌گو با علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی و حسن رنگرز، سرمربی تیم از آخرین شرایط ملی‌پوشان مطلع شدند.
همچنین مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک و سرپرست کاروان کشورمان در هتل محل اقامت فرنگی‌کاران کشور حضور یافت. مسابقات کشتی سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک از امروز در سالن «شامپ دِ مارس آرنا» شهر پاریس آغاز می‌شود و دبیرکل کمیته ملی المپیک به همراه غلامرضا نوروزی نایب‌رئیس کمیته ملی المپیک و رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در محل تمرین تیم ملی کشتی فرنگی حضور یافتند. در این بازدید علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی نیز حضور داشت.


هندبالیست ایران به پاریس نرسید
بازیکن و ستاره هندبال ساحلی ایران با عدم صدور ویزایش توسط سفارت فرانسه از تور هندبال ساحلی المپیک پاریس جا ماند. علی حیدریان، بازیکن و ستاره هندبال ساحلی ایران، که به دعوت فدراسیون جهانی هندبال به تور نمایشی هندبال ساحلی در حاشیه بازی‌های المپیک پاریس دعوت شده بود، به رغم پیگیری روزانه واحد بین‌الملل فدراسیون هندبال و کمیته ملی المپیک ویزایش نرسید و حضور در این رویداد را از دست داد. فدراسیون هندبال 6مرداد اعتراض شدیداللحنی علیه کارشکنی سفارت فرانسه در ایران به مقامات فدراسیون جهانی اعلام کرد.
 

مددی: برای پارالمپیک داور داریم
هرمین آرمین‌مهر داور بین‌المللی بدمینتون ایران برای قضاوت در بازی‌های پارالمپیک پاریس دعوت شد. فریبا مددی نایب‌رئیس بانوان فدراسیون بدمینتون گفت: «ما برای بازی‌های پارالمپیک هم داور و هم داور خط داریم و من هم به عنوان سرداور به مسابقات غرب آسیا دعوت شدم. با توجه به اینکه فدراسیون جهانی عدالت جنسیتی را در اولویت قرار داده نسبت به دوره‌های قبل باید داوران خانم بیشتری در پارالمپیک باشند. از هر قاره‌ای داوران را تقسیم و از داوران خانم هم دعوت کردند که آرمین‌مهر هم به بازی‌های پارالمپیک که بالاترین سطح مسابقات است دعوت شد.»


اولین داور زن تکواندو در پاریس
اولین داور زن تکواندوی ایران برای قضاوت در سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک دیروز راهی پاریس شد. معصومه باقری داور بین‌المللی تکواندوی کشورمان که برای قضاوت در این بازی‌ها انتخاب شده ، دیروز راهی پاریس شد تا اولین داور زن ایرانی تکواندو حاضر در المپیک لقب بگیرد. قبل از این مرجان تیموری برای قضاوت در بازی‌های پارالمپیک توسط این اتحادیه دعوت شده بود اما این برای اولین بار است که فدراسیون تکواندوی ایران یک داور زن ایرانی بین داوران قضاوت‌کننده در بازی‌های المپیک دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی