روی خط المپیک

مأموریت سخت قایقرانان در پاریس
با پایان کار روئینگی‌ها در پاریس، قایقرانان آب‌های آرام از 3روز دیگر قایق‌هایشان را در پاریس به آب می‌اندازند. درحالی‌که مسابقات قایقرانی آب‌های المپیک پاریس از سه‌شنبه ۱۶مرداد در استادیوم دریایی ورس سور مارنه شروع می‌شود، نمایندگان ایران از چهارشنبه ۱۷مرداد در مواد کایاک و کانوی تک‌نفره مردان به آب می‌زنند. علی آقامیرزایی که در کایاک یک‌نفره ۱۰۰۰متر مردان در انتخابی المپیک سوم شده و سهمیه گرفته، با هدایت آرش بصارت‌دار در این رقابت‌ها پارو خواهد زد. آقامیرزایی در دومین تجربه المپیکی خود، در این ماده با ۲۸ قایقران دیگر رقابت خواهد کرد. مسابقات کایاک در ۵ گروه مقدماتی انجام می‌شود و قایق‌های اول و دوم به نیمه‌نهایی و بقیه راهی یک‌چهارم نهایی می‌شوند. محمدنبی رضایی که در کانوی یک‌نفره ۱۰۰۰ متر در انتخابی المپیک قهرمان شد و برای اولین بار سهمیه حضور در المپیک را گرفت، با مربی خود ایمان پورعزیز در پاریس حاضر است تا شانسش را امتحان کند. نبی رضایی هم در رقابت با ۲۵قایقران دیگر چهارشنبه ۱۷مرداد در دور مقدماتی به آب می‌زند که در این ماده نیز ۲ قایق اول به نیمه‌نهایی راه پیدا کرده و بقیه نفرات به یک‌چهارم نهایی می‌روند. مسابقات یک‌چهارم نهایی هر دو ماده عصر همان روز و مسابقات نیمه‌نهایی جمعه و شنبه انجام خواهد شد.


ستاره ایرانی میهمان غیرمنتظره

حامد حدادی، ستاره بسکتبال ایران، عکسی با برج ایفل در زمان برگزاری المپیک منتشر کرد. با اینکه حامد حدادی بعد از عدم راهیابی تیم ملی به المپیک 2024 پاریس تصمیم گرفت از بازی‌های ملی بعد از حدود 20 سال خداحافظی کند، اما او بازهم در المپیک پاریس حاضر است، البته به عنوان یک تماشاگر و شاید میهمان ویژه. سنتر 218 سانتیمتری بسکتبال ایران که دو دوره حضور در المپیک را در سال 2008 و 2020 تجربه کرد، حالا تصمیم گرفته المپیک پاریس را هم از نزدیک تماشا کند.


شاگردان کاوه دوشنبه راهی می‌شوند
تیم ملی کشتی آزاد کشورمان بامداد فردا برای شرکت در بازی‌های المپیک به پاریس پرواز می‌کند. رقابت‌های کشتی المپیک از 15مرداد ماه با رشته فرنگی در فرانسه آغاز می‌شود و بامداد فردا روزی که رقابت‌های کشتی فرنگی در پاریس شروع می‌شود، آزادکاران راهی این کشور می‌شوند تا مثل تیم فرنگی، 3 روز پیش از شروع رقابت‌ها در فرانسه حضور پیدا کنند. تیم ملی آزاد ایران با 5کشتی‌گیر در این رقابت‌ها حضور دارد. این تیم در وزن 57کیلوگرم نتوانست سهمیه المپیک بگیرد. آزادکاران ایران در المپیک قبلی دست‌شان از کسب مدال طلا کوتاه ماند و حسن یزدانی و امیرحسین زارع توانستند دو نشان نقره و برنز به دست آوردند.


یزدانی زیر ذره‌بین اتحادیه جهانی
اتحادیه جهانی کشتی چند روز مانده به شروع مسابقات کشتی آزاد چهار گزینه مدعی قهرمانی در المپیک را مطرح کرد. مسابقات کشتی بازی‌های المپیک پاریس روزهای ۱۵ تا ۲۱ مردادماه در سالن «شامپ دِ مارس آره‌نا» شهر پاریس برگزار می‌شود و اتحادیه جهانی کشتی با گذاشتن نظرسنجی در سایت رسمی از شرکت‌کنندگان خواسته که حدس بزنید که کدام‌یک از این ورزشکاران بهترین عملکرد همه‌جانبه را داشته است؟ در این نظرسنجی اتحادیه جهانی نام کایل اسنایدر و کایل دیک (امریکا)، حسن یزدانی، طاها آکگول (ترکیه‌) از قهرمانان جهان و المپیک را اعلام کرده که شرکت‌کنندگان باید یکی از این چهار نفر را انتخاب کنند. تاکنون حسن یزدانی با ۵۱درصد کل آرا اول است و اسنایدر با ۲۳درصد، طاها آکگول با ۱۷درصد و کایل دیک با ۹درصد در رده‌های دوم تا چهارم قرار دارند.


دیدار خسروی‌وفا با رئیس
اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری
محمود خسروی‌وفا رئیس کمیته ملی المپیک با دیوید لاپارتیان رئیس اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری و عضو کمیته بین‌المللی المپیک صبح دیروز دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان به ظرفیت دو کشور در گسترش همکاری‌های دوجانبه اشاره کرد که مورد توجه رئیس فرانسوی‌الاصل اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری و عضو کمیته بین‌المللی المپیک قرار گرفت و مقرر شد در آینده نزدیک مقدمات آن فراهم شود. در انتها یک تخته قالیچه دستباف که توسط یک بانوی ۶۰ ساله اراکی به مناسبت بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس با آرم بازی‌ها و عبارت تقدیمی به رئیس‌جمهور فرانسه بافته شده بود، بنا به درخواست بافنده به کمیته ملی المپیک فرانسه تقدیم شد.

جستجو
آرشیو تاریخی