سریع‌ترین مرد ایران سی‌وسوم شد

یک ناکامی دیگر در کارنامه تفتیان

حسن تفتیان دومین دونده ۱۰۰ متر المپیکی، باز هم در حسرت صعود به مرحله نیمه‌نهایی المپیک ماند. او هم مثل فرزانه فصیحی در دسته 5 رقابت‌ها کنار 8 دونده از نیجریه، ایتالیا، جزایر کیمن، غنا، آفریقای جنوبی، برزیل، سنگاپور و سوئد رقابت کرد. هرچند با انصراف دونده سنگاپور تعداد رقبای تفتیان 7 دونده شد و خط 8 هم خالی ماند. حسن تفتیان که در خط یک گروهش می‌دوید، با ثبت رکورد ۱۰ ثانیه و 18 صدم‌ثانیه و بین 8 دونده گروهش پنجمین نفری بود که از خط پایان رد شد و به این ترتیب به دور نیمه‌نهایی المپیک نرسید. در حالی که رکورد شخصی‌اش 10 ثانیه و 3 صدم‌ثانیه است. او در مجموع بین ۶۹ دونده 100 متر در جایگاه سی‌وسوم ایستاد.
حسن تفتیان با حذف از مرحله مقدماتی ماده 100 متر المپیک 2024 پاریس از تکرار رکورد فصلش راضی است: «من خوب دویدم و رکورد فصلم را تکرار کردم. بهترین رکورد فصل خودم را زدم، اما با این رکورد نتوانستم صعود کنم. رقابت‌های 100 متر المپیک همیشه سخت‌ترین ماده است و می‌دانستم که کار سختی دارم، اما به صعود امید داشتم.»
او که سومین المپیکش را تجربه کرده، می‌گوید: «تمرینات خوبی داشتم و فکر می‌کردم صعود ‌کنم. همیشه در مقدماتی با همین رکوردها صعود می‌کنند، اما سطح رقابت‌ها در این دوره بالاتر بود. البته من همیشه در گروه مرگ قرار می‌گیرم! گروهم خیلی سخت بود، اما در گروه دیگر با رکورد پایین‌تر هم صعود کردند.»
تفتیان قبول ندارد در گروه‌های اول تا پنجم، بین نفرات چهارم و پنجم، سه، چهار نفر رکورد بهتری از او داشتند: «در گروه بعد از من، نفر سوم با 10 ثانیه و 13 صدم‌ثانیه صعود کرد.»

جستجو
آرشیو تاریخی