صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • ویژه المپیک 2024پاریس
  • ورزش جهان
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و شانزده - ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و شانزده - ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۴

تن‌هاخ به دنبال چاره‌ای برای استفاده از ماونت

میسون در کما

از همان ابتدا هواداران منچستریونایتد احساس ناخوشایندی را نسبت به جذب میسون ماونت داشتند. تصمیم به هزینه کردن 60 میلیون پوند برای بازیکنی که از نظر آماری بدترین فصل خود را برای آبی‌های لندن به ثبت رسانده بود، بسیار تعجب‌برانگیز بود.
مشخص نبود که او چگونه در ترکیب اریک تن‌هاخ قرار می‌گرفت و تلاش مبهم مرد هلندی برای توضیح دیدگاه خود در مورد این هافبک کمک چندانی به کاهش نگرانی‌ها نکرد. سرمربی یونایتد پس از رونمایی از ماونت گفت: «وقتی در خط میانی بازی می‌کنید، باید حمله کنید و در عین حال باید دفاع هم بکنید. من مطمئن هستم که او پویایی را به بازی ما خواهد آورد و این یکی از نتایج تحلیلی ما پس از فصل گذشته بود. ما باید در بخش هافبک پویاتر باشیم.»
اما مشخصاً ماونت آن تأثیر مطلوب را نداشت. در واقع فصل پیش خط هافبک یونایتد به مایه خنده تبدیل شد. ترکیب پرس بالا و خط دفاعی عمیق، حفره‌ای در وسط زمین ایجاد کرد که تیم‌های حریف به راحتی می‌توانستند از آن استفاده کنند.
شیاطین سرخ به رده هشتم لیگ برتر سقوط کردند که بدترین نتیجه آنها در تاریخ بود و حتی لذت یک قهرمانی غیرمنتظره در جام حذفی نیز نتوانست این نگرانی را برای فصل آینده از بین ببرد. ماونت به یکی از قربانیان تبدیل شد، زیرا یونایتد واقعاً باید آن 60 میلیون پوند را برای یک هافبک رده بالا خرج می‌کرد.
اما او مستقیماً مقصر فاجعه جبران‌ناپذیری که در فصل 2024-2023 برای یونایتد رخ داد، نبود و حالا با توجه به اینکه آماده‌سازی برای فصل جدید به خوبی انجام شده است، این بازیکن 25 ساله به شرایط بدنی خوبی رسیده و شانس بیشتری نیز برای بازی کردن خواهد داشت.
حالا تن‌هاخ باید راهی بیابد تا ماونت و فرناندز را در یک صف قرار دهد، بدون اینکه تعادل تیم را به هم بزند. اما در موارد معدودی که این بازیکن فصل گذشته توانست به صورت فیکس بازی کند، یا در نقش کاور در کنار کاسمیرو یا در سمت چپ یک خط هافبک سه‌نفره قرار گرفت که نتایج بسیار ضعیفی داشت و حالا باید منتظر تغییرات تن‌هاخ برای استفاده از ماونت باشیم.
دوران درخشان این ملی‌پوش انگلیسی در اولدترافورد هنوز شروع نشده است و باید دید که آیا او از نظر ذهنی به اندازه کافی قوی است که بتواند منتقدانش را ساکت کند یا خیر.
جستجو
آرشیو تاریخی