در سالهای اخیر هواداران فوتبال نباید به اندازه سابق برای دیدن تقابل رقبای دیرینه لیگهای مختلف صبر کنند و با تدبیر شرکتهای تبلیغاتی، این مسابقات در تورهای پیشفصل برگزار میشود. درآمد حاصل از این رقابتهای تدارکاتی در کشورهای مختلف و تقابل باشگاههای بزرگ و رقیب هر کشور، به قدری برای باشگاههای بزرگ فوتبال جهان اهمیت دارد که این تیمها، قید رقابت همیشگی را میزنند و تصمیم به همکاری با یکدیگر برای کسب درآمد از رقابتهای دوستانه میگیرند. نهتنها باشگاههای انگلیسی، بلکه در چند فصل اخیر دو تیم رئال مادرید و بارسلونا که از لحاظ سیاسی و اجتماعی خواستگاه کاملاً متفاوتی دارند نیز در کشورهای غیراروپایی به رقابت با یکدیگر میپردازند و این اتفاق، با واکنش منفی برخی هواداران بومی این تیمها همراه شده است. با این حال مخاطب این مسابقات تدارکاتی، نه هواداران بومی متنفر از تیم و شهر رقیب که هواداران جهانی باشگاههای بزرگ اروپایی هستند. هوادارانی که در رقابتهای پیشفصل، برای اولین بار در عمر خود فرصت تماشای رقابت تیم مورد علاقه خود مقابل تیم رقیب را پیدا میکنند و همین موضوع، باعث پر شدن ورزشگاهها در کشورهای مختلف میشود. بامداد یکشنبه، رقابت بارسلونا و رئال مادرید در ورزشگاه متلایف نیوجرسی امریکا برگزار خواهد شد و پس از آن، منچستریونایتد و لیورپول دو باشگاه بزرگ فوتبال انگلیس در ایالت کلمبیا رقابتی را برای آمادهسازی بهتر در فصل جدید فوتبال انگلیس برگزار خواهند کرد.