المپیک برای لبیب از امروز شروع می‌شود

پیش به سوی موفقیت

مهری رنجبر
خبر‌نگار


علی لبیب، تنها دوچرخه‌سوار المپیکی ظهر امروز در مسیر توردوفرانس پا به رکاب می‌شود. ساعت 12:30 دقیقه.
 آن هم مسافت 272 کیلومتری. لبیب که جمعه هفته پیش وارد دهکده شد، چند روز بعد دوچرخه مدل 2024ktm را تحویل گرفت و با حضور مکانیسین و محمود وفایی، مدیر تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری در مسیر مسابقه استقامت جاده تمرین کرد.
او البته وبیناری با جاناتان ویگنز سرمربی تیم ملی هم در ارتباط بود و نکات لازم را مرد بلژیکی به او تذکر می‌داد. با ورود ویگنز به پاریس، شرایط فرق کرد و علی لبیب جدی‌تر از قبل برای مسابقه تمرین کرد. او حتی با مربی بلژیکی‌اش در مسیر مسابقه حرکت کرد و با آنالیز مسیر، نکات جدیدتری به دانسته‌هایش اضافه شد.
علی لبیب رکابزنی که معتقد است مثل زمین باید در حرکت باشد، حالا امیدوارتر از قبل پا می‌زند. او حتی به خاطر تمرکز بیشتر خودش را ممنوع‌المصاحبه کرده است.
محمود وفایی مدیر تیم‌های ملی می‌گوید: «تمرین لبیب با حضور ویگنز و بعد از چک مسیر مسابقه، کامل شد. مربی بلژیکی نکات فنی خاص درباره مسابقه را به او تذکر می‌داد. ویگنز حتی یکسری تجهیزات لازم در مسابقه را آورده تا لبیب حین مسابقه از آنها استفاده کند. او اولین رکابزن ایرانی است که در المپیک با تجهیزات کامل و به روز مسابقه می‌دهد.»
البته مسابقه سنگینی امروز انتظار رکابزنان استقامت جاده را می‌کشد. وفایی هم کار لبیب را تأیید می‌کند: «مسابقه استقامت جاده، مسابقه سنگینی است چرا که برای اولین بار رکابزنان باید مسافت 272 کیلومتری را پا بزنند. مسافتی که تا به حال هیچ دوچرخه‌سواری پا نزده است و همین کار را سخت می‌کند. شک نکنید نه تنها کار لبیب که کار همه دوچرخه‌سواران سخت است.»
به گفته مدیر تیم‌های ملی امروز رکابزنان با چالشی سخت روبه‌رو هستند: «مسیر مسابقه استقامت جاده، مسیر خیلی پر چالشی است. حتی مربیان و رکابزنان اروپایی هم با دیدن مسیر تعجب کردند. شک نکنید فرانسوی‌ها به خاطر آشنایی با مسیر بهترین نتیجه را می‌گیرند.»

جستجو
آرشیو تاریخی