کماندار ایرانی ناراضی از پاریس برگشت

فلاح: خیلی زود حذف شدم

مبینا فلاح تنها کماندار ایرانی در المپیک 2024 پاریس، ناراضی به تهران برگشت. او که برای اولین‌بار المپیک 2024 را در پاریس تجربه کرد، با بیست و ششمی در مسابقه تعیین رتبه، شروع خوبی برای کاروان ایران رقم زد؛ رتبه‌ای که تا به حال هیچ‌کدام از کمانداران ایران در المپیک ثبت نکرده بودند. هرچند استرس اجازه نداد نتیجه بهتری بگیرد. مبینا فلاح بعد از شروع خوب همه تمرکزش را برای مسابقه دور مقدماتی گذاشت و حتی جواب تلفنش را هم نمی‌داد. نتیجه او در روز اول المپیک حتی سرمربی کره‌ای تیروکمان ایران را امیدوار کرد شاگردش از پس رقبا برمی‌آید. مبینا ساعت 21:21 دقیقه چهارشنبه‌شب برای هدف‌گیری آماده بود اما طوفان و شرایط بد آب و هوایی، مسابقه را به پنجشنبه‌شب موکول کرد. کماندار ایرانی بالاخره ساعت 21:21 دقیقه پنجشنبه‌شب با کماندار ویتنامی رقابت کرد و با نتیجه 6-5 برد و به دور دوم رسید. اتفاقی شیرین که تا به حال تیروکمان ایران در المپیک تجربه نکرده بود و خودش معتقد بود نتیجه دعای مردم بوده: «فکر می‌کنم با دعای خیر مردم، توانستم این حریف را شکست دهم.»
دختر کماندار یزدی چند دقیقه بعد از صعود شیرینش به مرحله یک‌شانزدهم با کماندار ترکیه‌ای مسابقه داد اما با نتیجه 6-2 باخت و حذف شد.
فلاح دلیل باختش را اشتباه خودش می‌داند: «مقابل حریف ترکیه‌ای به اشتباه خودم باختم. درست است که حریفم نفر پنجم دنیاست، اما شکست او را در خودم می‌دیدم. اول بازی اشتباه کردم. فکر می‌کردم مساوی شده‌ام اما امتیاز را که روی تابلو‌ دیدم، متوجه شدم اشتباه کرده‌ام و خیلی به‌هم ریختم و نتوانستم خودم را جمع و جور کنم.»
او از نتیجه‌اش در پاریس ناراضی است: «از عملکردم راضی نیستم. گفته بودم می‌خواهم در المپیک تاریخ‌ساز شوم اما یک برد برای من تاریخ‌سازی نیست. من می‌خواستم حداقل به جمع هشت نفر برتر برسم. فکر ‌می‌کنم خیلی زود حذف شدم.»
البته صعود او به مرحله یک‌شانزدهم از نظر رئیس فدراسیون فوق‌العاده است: «مبینا نتیجه فوق‌العاده‌ای گرفت. ما تا به حال هیچ پیروزی در المپیک نداشتیم و این موفقیت را به فال نیک می‌گیریم. حتی دبیر کل فدراسیون جهانی به من تبریک گفت و این پیروزی را نشانه رشد تیرو‌کمان در ایران دانست.»

جستجو
آرشیو تاریخی