دخالت در مسائل لباس کاروان وظیفه مهسا جاور نبود

میلاد: المپیک جای حاشیه‌سازی نیست

تیم ملی روئینگ با بیست و یکمی فاطمه مجلل در قایق تکنفره و شانزدهمی مهسا جاور و زینب نوروزی در روئینگ دونفره کارش را در آب‌های پاریس به پایان رساند.
 مجلل به عنوان آخرین قایقران روئینگی ایران در فینال D برای تعیین جایگاهش به آب زد که بعد از قایق‌های پاراگوئه و فیلیپین سوم شد تا در مجموع از بین 32 قایق با بیست و یکمی المپیک را تمام کند.
 قبل از این هم مهسا جاور و زینب نوروزی در قایق دونفره بین 16 قایق، شانزدهم شدند تا روئینگ ایران با عملکردی غیرقابل قبول با پاریس خداحافظی کند. در چنین شرایطی محسن میلاد، پیشکسوت روئینگ معتقد است نتیجه مجلل با توجه به سن و سال کمش قابل قبول بوده است و ورود ورزشکاران به حواشی لباس کاروان ایران تأثیر منفی در نتایج روئینگ داشته است.
او درباره عملکرد روئینگ در المپیک گفت: «روئینگ دونفره سبک وزن دختران با ترکیب جاور و نوروزی طبق انتظار پیش رفت و به فینالC  راه یافت اما فاطمه مجلل در فینال D کارش  را به پایان رساند.
 نمی‌شود از فاطمه مجلل انتظار زیادی داشت؛ او تا به حال از مسابقات آسیایی پایش را فراتر نگذاشته بود و در اولین تجربه جهانی‌اش در میدان بزرگی مثل المپیک پارو زد. با توجه به تجربه و سن و سال کمش نمره قابل قبولی گرفت.»
 میلاد معتقد است فعالیت جاور در فضای مجازی و ورود به حاشیه در عملکرد تیم تأثیر منفی گذاشته است: «در تمام این سال‌ها همیشه یکی از سیاست‌های فدراسیون قایقرانی دوری از حاشیه بوده است.
 المپیک جای این حاشیه‌ها نیست و جاور نباید به این سمت و سو می‌رفت. قطعاً کاروان ایران مسئولانی دارد که باید بعد از پایان المپیک پاسخگوی کم و کاستی‌ها باشند و این جزو وظایف ورزشکار نیست که در این مسائل دخالت کند. فضای مجازی به شدت گسترده و ممکن است هزاران نفر کامنت گذاشته که از بین آنها 500 نفر توهین کنند، در چنین شرایطی ورزشکار اگر قبل از مسابقه در این فضا بچرخد ناخودآگاه با خواندن کامنت‌ها ری اکشن نشان می‌دهد و از نظر روحی به هم می‌ریزد. امیدوار بودم که ورزشکاران اصلاً تا پایان کارشان به فضای مجازی دسترسی نداشته باشند اما این اتفاق نیفتاد. قطعاً وقتی ورزشکاری ذهنش درگیر حواشی می‌‌شود نمی‌تواند عملکرد خوبی داشته باشد و تأثیر منفی می‌پذیرد.»

جستجو
آرشیو تاریخی