پیشنهاد ویژه برای پرسپولیس در شروع لیگ

بدون تماشاگر در ورزشگاه خودتان بازی کنید

محمد قراگزلو
خبرنگار


نزدیک به هفت سال است که ورزشگاه شهید کاظمی را به عنوان کمپ اصلی تیم بزرگسالان پرسپولیس می‌شناسیم. این ورزشگاه ابتدا از سوی شهرداری به پرسپولیس واگذار شد و با اینکه گفته می‌شد جزو اموال و دارایی‌های این باشگاه به حساب می‌آید اما در نهایت این‌گونه نشد.
اکنون نیز بعد از تهاتر شهرداری تهران و اداره کل ورزش و جوانان تهران این ورزشگاه جزو اموال تربیت بدنی تهران به حساب می‌آید اما همچنان در اختیار پرسپولیس است.
پرسپولیس با در اختیار داشتن چنین ورزشگاه مجهز و کاملی هر سال پول گزافی بابت اجاره ورزشگاه آزادی برای بازی‌های خانگی‌اش می‌پردازد. ورزشگاه شهید کاظمی چیزی حدود 15 هزار نفر گنجایش تماشاگر دارد، کریدورهای شیک و تمیزی دارد، از رختکن‌ها و سرویس مناسبی برخوردار است، اتاق‌هایی دارد که می‌تواند محل استقرار نمایندگان هیأت فوتبال، کمیته ضد دوپینگ و برگزارکنندگان مسابقات رسمی باشد، یک سالن کنفرانس شیک و کامل دارد، از قابلیت برخورداری از میکسزون هم برخوردار است و با کمی تدارک و هزینه بیشتر می‌تواند میزبان مسابقات رسمی این تیم در لیگ برتر باشد.
تنها مشکل و بزرگترین ایراد ورزشگاه شهید کاظمی ورودی محدود آن است که می‌تواند ترافیک سنگینی به بزرگراه آزادگان وارد کند و از این رو قطعاً اداره راهنمایی رانندگی تهران و شورای تأمین اجازه برگزاری بازی با تماشاگر را در این ورزشگاه نخواهند داد.
از سوی دیگر این ورزشگاه به اندازه 15 هزار تماشاگر پارکینگ خودرو ندارد که این امکان را با توجه به زمین‌های خالی پشت ورزشگاه می‌توان به این مجموعه اضافه کرد و این مهم می‌تواند در برنامه‌های آتی باشگاه پرسپولیس قرار بگیرد.
باشگاه پرسپولیس در نظر دارد زمین تمرین شماره 2 خود را در زمین مجاور ورزشگاه شهید کاظمی احداث کرده و به این مجموعه بیفزاید اما از چند ماه قبل می‌توانست کار احداث پارکینگ، راه‌های جدید ورودی به این ورزشگاه و گیت‌های ورود تماشاگران را شروع کند و تا شروع فصل جدید به نتیجه برساند تا در ورزشگاه خانگی خودش و بدون هزینه اضافی میزبان بازی‌های خانگی‌اش باشد.
شاید کمی پیچیده و نیاز به هماهنگی چند ارگان مثل شهرداری و اداره راهنمایی و رانندگی تهران باشد اما شاید امکان ایجاد ورودی‌هایی از بزرگراه شهید کاظمی به ورزشگاه پرسپولیس باشد و با یک برنامه‌ریزی مدون بتوان از موانع مربوط به مشکلات ترافیکی و... عبور کرد.
با این حال حتی گر امکان انجام این امور نباشد و با توجه به زمان باقیمانده انجام این طرح زمانبر بوده و نیاز به طرحی بلندمدت داشته باشد، پرسپولیس می‌تواند در همین ورزشگاه بدون حضور تماشاگر میزبان بازی‌های خانگی خود باشد. در حال حاضر ورزشگاه آزادی آماده نیست، ورزشگاه تختی شرایط میزبانی ندارد و صحبت از انجام بازی‌های خانگی این تیم در ورزشگاه شهدای شهر قدس است که نهایتاً 8 هزار تماشاگر را در خود جای می‌دهد اما پرسپولیس می‌تواند در ورزشگاه خانگی خودش در زمین چمن باکیفیت‌تر از شهرقدس و بدون پرداخت هزینه بدون حضور تماشاگر، بازی‌های خانگی‌اش را برگزار کند که در این صورت احتمال ارائه فوتبال باکیفیت‌تر و رسیدن به نتیجه مطلوب بالاتر خواهد رفت.

جستجو
آرشیو تاریخی