روی خط المپیک

حذف حقارت‌بار فوتبال
رژیم صهیونیستی
تیم فوتبال زیر ۲۳ سال رژیم صهیونیستی حذف حقارت‌باری از المپیک پاریس را تجربه کرد..
در آخرین بازی‌های مرحله مقدماتی فوتبال المپیک پاریس دو بازی از گروه D برگزار شد. در ورزشگاه لوئیس فونته‌نئو نانت، ژاپن که قبل از این صعودش را قطعی کرده بود با نتیجه یک بر صفر رژیم اشغالگر قدس را مغلوب کرد تا با ۹ امتیاز مقتدرانه صدرنشین بماند. مائو هوسویا(۱+۹۰) تک گل سامورایی‌ها را به ثمر رساند.
در بازی همزمان، پاراگوئه که المپیک را با شکست ۵ بر صفر از ژاپن شروع کرده بود، دومین بردش را مقابل مالی با نتیجه یک بر صفر ثبت کرد تا با ۶ امتیاز به عنوان تیم دوم این گروه صعود کند. مارسلو فرناندز در دقیقه ۵ تک گل این مسابقه را به ثمر رساند. مالی و رژیم صهیونیستی در رتبه‌های سوم و چهارم گروه D قرار گرفتند.


شناگران المپیکی ماسک می‌زنند
نگرانی‌ها برای افزایش کرونا در دهکده المپیک در پاریس سبب شد تا شناگران از ماسک استفاده کنند. آدام پیتی از تیم بریتانیا پس از کسب مدال نقره ۱۰۰ متر قورباغه تأیید کرد که آزمایش کرونای او مثبت شده است. همچنین لنی پالیستر استرالیایی پس از مثبت شدن تست کووید از رقابت‌های ۱۵۰۰ متر آزاد زنان انصراف داد. علاوه بر آن دیوید جانستون و لوک ویتلک از امریکا به کووید مبتلا شده‌اند. هر دو شناگر امریکایی با ابتلا به کرونا از دهکده المپیک به هتل منتقل شده‌اند. علاوه بر دو شناگر امریکایی، ولاد استانکو رومانیایی قهرمان شنای نوجوانان اروپا دچار کرونا شده و انتظار می‌رود او این هفته مسابقات شنای ۱۵۰۰ متر آزاد مردان را از دست بدهد. به دلیل شیوع کووید در کمپ شنا بیشتر کادر فنی و شناگران کشورهای هلند، رومانی، امریکا، استرالیا و بریتانیا از ماسک استفاده می‌کنند.
 

کیفیت آب رودخانه سن به حالت عادی برگشت
روزهای گذشته اخباری مبنی بر عقب افتادن بخشی از رقابت‌های رشته سه‌گانه المپیک که باید در رودخانه سن برگزار می‌شد، منتشر شد. دلیل این اتفاق بالا رفتن سطح باکتری‌های آب این رودخانه بود که موجب مریضی ورزشکاران می‌شد و برگزارکننده‌های مسابقات تصمیم گرفتند برای حفظ سلامت ورزشکاران، این بخش از مسابقات را به زمان دیگری موکول کنند. پس از چند روز تأخیر و عدم اطمینان در مورد کیفیت آب رودخانه سن، مسابقات سه‌گانه المپیک زنان و مردان، از جمله بخش شنا در آبراه مشهور پاریس، دیروز ادامه پیدا کرد. اما دیروز گفته شد که آخرین آزمایشات آب نشان داد که کیفیت همسان با استانداردهاست.


برد بازیکن پیشین NBA در والیبال ساحلی
ملی‌پوش والیبال ساحلی امریکا، صاحب رکوردی خاص در المپیک شد. تیم والیبال ساحلی اوانز- بودینگر در اولین بازی از گروه F بازی‌های المپیک 2024 پاریس 2 بر صفر نماینده فرانسه را شکست داد و صدرنشین شد. چیس اندرو بودینگر، بازیکن پیشین تیم‌های بسکتبال هیوستون راکتس، مینه سوتا، ایندیانا پیسرز و فینیکس سانز در لیگ NBA است که در سال 2017 تصمیم گرفت بسکتبال حرفه‌ای را کنار بگذارد و سراغ والیبال ساحلی برود. بودینگر، نخستین بازیکنی است که سابقه بازی در NBA و والیبال ساحلی المپیک را دارد.
 

واکنش طعنه‌آمیز IOC به لغو مسابقات سه‌گانه
کمیته بین‌المللی المپیک نسبت به عادی‌سازی شرایط مسابقات سه‌گانه در المپیک 2024 ابراز اطمینان کرد. کیت مک کانل، مدیر ورزشی این سازمان در یک نشست رسانه‌ای در این باره گفت: «ما در تماس نزدیک با مسئولان مربوطه هستیم و ورزشکاران نخستین کسانی بودند که از وضعیت فعلی مطلع شدند. ما منافع دست‌اندرکاران مسابقات را در اولویت قرار می‌دهیم. ما نمی‌توانیم آب‌و‌هوا را کنترل کنیم که تأثیر جدی بر وضعیت آب دارد. با وجود این، ما مطمئن هستیم که کیفیت آب در رودخانه سن پاریس به حالت عادی باز می‌گردد و مسابقات در سطح مناسبی برگزار خواهد شد.»
 

 دونده نیجریه‌ای از ۱۰۰ متر المپیک جا ماند
اوفیلی فاور، دونده 100 متر نیجریه‌ای نمی‌تواند در المپیک  شرکت کند. فدراسیون دوومیدانی و کمیته ملی المپیک نیجریه، این دونده را برای مسابقات ثبت‌نام نکردند! فاور برای شرکت در ماده 100 متر المپیک پاریس سه سال تمرین کرد، اما ثمری نداشت. این دونده در صفحه اجتماعی‌اش نوشت: «مسابقه بعدی 200 متر است، امیدوارم حضورم در این مسابقه اعلام شود. این دونده 21 ساله به دلیل محرومیت 14 ورزشکار نیجریه به دلیل عدم رعایت الزامات آژانس جهانی ضد دوپینگ در بازی‌های المپیک 2020 توکیو شرکت نکرده بود.»

جستجو
آرشیو تاریخی