سلسائو در آستانه حذف از المپیک

زمانی برای تغییر نسل والیبال برزیل؟

پس از اینکه شاگردان برناردو رزنده در اولین مسابقه والیبال المپیک ۲۰۲۴ با نتیجه 3 بر یک مغلوب ایتالیا شدند، دیروز در رقابتی جذاب و نفسگیر به مصاف لهستان رفتند.
برزیل که با عملکردش تا ست سوم با نتیجه ۲-۱ از لهستان پیش بود، در نهایت با کامبک دیدنی لهستانی‌ها مواجه شد و درخشش ویلفردو لئون ستاره کوبایی‌الاصل لهستان، ورق را به سود تیم نیکولا گربیچ برگرداند. با این برد، لهستان کنار ایتالیا، فرانسه، اسلوونی و امریکا صعود خود را به جمع هشت تیم برتر رقابت‌های والیبال المپیک ۲۰۲۴ قطعی کرد.
عملکرد برزیل در این رقابت‌ها اما با انتقاد شدید رسانه‌های این کشور مواجه شده است. پرافتخارترین تیم تاریخ والیبال مردان المپیک با سه طلا و سه نقره، پس از قهرمانی در لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ از دوران اوج خود فاصله گرفته و کارشناسان افزایش سن بازیکنان کلیدی و کیفیت نه‌چندان بالای نسل جدید والیبال برزیل را دلیل این افت فاحش می‌دانند.
برزیل پس از این دو شکست، با پیروزی قریب‌الوقوع در سومین مسابقه مقابل مصر شانس صعود به عنوان یکی از تیم‌های برتر سوم در گروه‌های سه‌گانه والیبال مردان المپیک را خواهد داشت اما این صعود سخت، آنها را در مسیری دشوار برای رسیدن به فینال المپیک قرار می‌دهد. انتظار می‌رفت پس از چهارمی برزیل در رقابت‌های المپیک توکیو، اسکلت ترکیب اصلی این تیم تغییر کند اما همچنان بازیکنان قدیمی و باتجربه مانند رزنده، لوکارلی، ساتکمپ و لئال در ترکیب این تیم حضور دارند.

جستجو
آرشیو تاریخی