استقلال مهاجم جدید نمی‌خواهد

نکونام از سیستم سه دفاع به دفاع چهار نفره شیفت کرد

تیم فوتبال این روزها حضور پر رنگی در بازار نقل و انتقالات دارد و بازیکنان با کیفیتی مثل رامین رضاییان، سامان فلاح، میلاد زکی پور، علیرضا کوشکی و گائل کاکوتا فرانسوی را جذب کرده است.
به نظر می‌رسد جواد نکونام با جذب بازیکنان مدنظر خود در فصل آینده، محکوم به تغییر سیستم استقلال باشد و احتمالاً قرار نیست استقلال در این فصل  با سیستم 3 دفاعه بازی کند. نکونام با نفرات جدیدش به یک دفاع 4 نفره می‌اندیشد.
استقلال پنجشنبه گذشته در کمپ حجازی و در نخستین دیدار تدارکاتی مقابل تیم دسته سومی صالحین با نتیجه ۵ بر صفر به برتری رسید. ماشاریپوف، رضاوند، سهرابیان، بلانکو و مهرداد محمدی، گلزنان این دیدار بودند. نکته جالب اینکه استقلال در این دیدار با سیستم 1-3-2-4 به میدان رفت.
نکونام اتفاقاً فصل گذشته را نیز با همین سیستم آغاز کرده بود اما از نیمه دوم دیدار برابر سپاهان در هفته سوم فصل گذشته، تیمش به سیستم 3 دفاع سوئیچ کرده و برای ادامه فصل نیز روی همین سیستم، متمرکز باقی ماند.
او در فولاد و نساجی معتقد به سیستم‌های 4 دفاعه بود اما در ابتدای فصل گذشته که به استقلال رسید فرصت کافی برای خریدن مهره‌های مورد نیازش پیدا نکرد و بنابراین وقتی دید ابزار لازم را برای اجرای تاکتیک همیشگی‌اش ندارد بلافاصله به سراغ سیستم‌های 3 دفاعه رفت.
حالا این فصل استقلال خریدهای مد نظر سرمربی خودش را داشته و احتمالاً نکونام به همان سیستم قدیمی خود باز خواهد گشت. با این تفاسیر استقلال در فصل آینده تنها با یک مهاجم هدف به میدان خواهد رفت که احتمالاً آن هم بلانکو خواهد بود.
با توجه به تمدید قرارداد رمضانی به عنوان یک مهاجم ذخیره با استایل مشابه بلانکو، می‌توان مدعی شد که استقلال پرونده خط حمله خود را با همین دو مهاجم خواهد بست و حالا نکونام به دنبال جذب هافبک طراح و وینگر با کیفیت خارجی خواهد رفت.

جستجو
آرشیو تاریخی