روی خط المپیک

 گرم‌ترین روز پاریس
کمیته برگزاری المپیک ۲۰۲۴به دلیل گرمای هوا این بازی‌ها را به تعویق نمی‌اندازد. دیروز دمای هوای پاریس به ۳۶ درجه سانتیگراد رسید که بالاترین درجه هوا در روزهای اخیر بود. با این حال کمیته برگزاری المپیک ۲۰۲۴ اعلام کرد این بازی‌ها را به خاطر گرمای هوا به تعویق نخواهد انداخت و بازی‌ها طبق برنامه پیش خواهد رفت. این در شرایطی است که بعضی از رویدادها در هوای آزاد و خارج از سالن برگزار می‌شوند با این حال از تعویق بازی‌ها به دلیل گرمای زیاد در فرانسه خبری نیست. بازی‌های المپیک پاریس می‌تواند داغ‌ترین بازی‌های تاریخ باشند و ورزشکاران نامدار هشدار می‌دهند که پیش‌بینی گرمای شدید می‌تواند به مشکلات جدی و حتی مرگ ورزشکاران بینجامد.
 

تست دوپینگ صبحگاهی
مأموران دوپینگ ورزشکار سوئیسی را ساعت چهار صبح برای تست دوپینگ از خواب بیدار کردند. سلیا دوپری، عضو تیم قایقرانی سوئیس در بازی‌های المپیک 2024 پاریس، در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که  شنبه، روز اول المپیک ساعت چهار بامداد توسط افسران دوپینگ که برای انجام آزمایش آمده بودند، از خواب بیدار شده است. برای تعیین عدم‌ وجود مواد ممنوعه در خون ورزشکار کمتر از 12 ساعت پیش از مسابقه، دوپری باید در تست شرکت می‌کرد.


طلای آذربایجان بعد از 8 سال
جودوکار آذربایجانی بعد از 8 سال کشورش را به مدال طلای بازی‌های المپیک رساند.
هدایت حیدروف جودوکار آذربایجانی در دیدار پایانی با شکست حریف فرانسوی‌اش به مدال طلا رسید. همچنین مدال برنز این رقابت‌ها را عادل عثمانوف از مولداوی و سوئیچی هاشیموتو از ژاپن به دست آوردند.
حیدروف، قهرمان جهان و قهرمان چهار دوره اروپا، نه تنها اولین مدال بازی‌های پاریس را برای آذربایجان به ارمغان آورد، بلکه بعد از 8 سال کشورش را در این رقابت‌ها به طلا رساند. ورزشکاران این کشور آخرین بار در سال ۲۰۱۶ طلای المپیک را کسب کردند و جودوکاران آذربایجانی از سال ۲۰۰۸ تاکنون در این بازی‌ها قهرمان نشده‌اند.


برد بی‌دردسر والیبال ایتالیا در المپیک
تیم والیبال ایتالیا به دومین پیروزی خود در المپیک ۲۰۲۴ پاریس دست پیدا کرد. تیم والیبال ایتالیا در دومین دیدار که در گروه B مسابقات والیبال بازی‌های المپیک برگزار شد، توانست حریف خود را 3 بر صفر با امتیازهای ۲۵بر۱۵، ۲۵بر۱۶و ۲۵بر۲۰ شکست بدهد. این دومین پیروزی ایتالیا در این بازی‌هاست. شاگردان دی جورجی در اولین مسابقه خود برزیل را از پیش رو برداشتند.


مصدومیت شدید ستاره اسپانیا
رودی فرناندز ستاره بسکتبال اسپانیا در بازی‌های المپیک به شدت آسیب دید. در کوارتر چهارم بازی تیم‌های ملی بسکتبال اسپانیا و یونان که با پیروزی ۸۴-۷۷ اسپانیا به پایان رسید، رودی فرناندز اسطوره بسکتبال اسپانیا هنگام دفاع مقابل حمله بازیکنان یونان، با خوانچو هرنانگومز دیگر بازیکن اسپانیا برخورد شدیدی داشت که دچار مصدومیت شد. فرناندز که به دلیل شدت ضربه توانایی راه رفتن نداشت، توسط مربیان و کادر درمان از زمین خارج و سپس به رختکن منتقل شد تا کارهای درمانی روی او انجام شود.


اولین مدال ترکیه با هدایت سرمربی ایرانی
در چهارمین روز از رقابت‌های تیراندازی در المپیک پاریس ۲۰۲۴ تیم ترکیه در تپانچه ۱۰ متر میکس با هدایت رحیم جوادی، سرمربی ایرانی خود به نخستین مدال تیراندازی این کشور در المپیک دست یافت. در پایان این رقابت و پس از کسب این مدال وزیر ورزش ترکیه با حضور در محل برگزاری مسابقات از عملکرد جوادی، سرمربی ایرانی تیم تپانچه این کشور قدردانی کرد. رحیم جوادی پیش از این نیز هدایت تیم تیراندازی آذربایجان را برعهده داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی