تحلیل روس‌ها از وضعیت وزن 86 کیلوگرم کشتی آزاد

یزدانی مدعی اصلی؛ بروکس مدعی خاموش

 روس‌ها با تحلیل وزن 86 کیلوگرم به بررسی وضعیت کشتی‌گیران حاضر در این وزن پرداختند. این وزن با توجه به حضور چندین کشتی‌گیر روس با وجود غیبت آرتور نایفونف برای روس‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. مسابقات کشتی در بازی‌های المپیک پاریس روزهای ۱۵ تا ۲۱ مردادماه در سالن «شامپ دِ مارس آرنا» شهر پاریس برگزار می‌شود و کشتی ایران با ۱۱ نماینده در این آوردگاه بزرگ حضور دارد. گوش‌شکسته‌های ایرانی در کشتی فرنگی ۶ سهمیه و در کشتی آزاد پنج سهمیه کسب کرده‌اند و حالا روس‌ها در آستانه مسابقات کشتی در المپیک به تحلیل وزن ۸۶ کیلوگرم پرداخته‌اند.
نایفونف در حالی در این وزن غیبت دارد که شامل ماگومد رمضان‌اف، دارن کوروگلیف، عثمان نورماگومدوف و جبرئیل شاخیف، هر چهار نفر از داغستان روسیه در این مسابقات حضور دارند، که همه از رقبای جدی حسن یزدانی هستند. روس‌ها در گزارش خود با اشاره به مدعیان این وزن نوشته‌اند: «در این وزن مدعیانی از جمله حسن یزدانی، آرون بروکس، دارن کورگولیف، عثمان نورماگومدوف، مایلس امینه و عظمت دولت‌بیک‌اف حضور دارند.»
در ادامه این تحلیل روس‌ها آمده است: «چهار کشتی‌گیر داغستانی شامل ماگومد رمضان‌اف (بلغارستان)، دارن کوروگلیف (یونان)، عثمان نورماگومدوف (جمهوری آذربایجان) و جبرئیل شاخیف (ازبکستان) در وزن ۸۶ کیلوگرم در المپیک پاریس حضور دارند. کوروگلیف که زیر نظر گایدار گایداروف مربی پرافتخار بلاروسی تمرین می‌کند؛ بیشترین شانس را برای کسب مدال دارد. این آزادکار۳۲ ساله که تابعیت ورزشی خود را تغییر داد، ۲ مدال طلای اروپا را برای یونان به دست آورده است.»
روس‌ها در ادامه تحلیل خود به اهمیت حضور آرون بروکس پرداختند و از او به عنوان مدعی خاموش این وزن نام برده‌اند: «مدعی خاموش این وزن آرون بروکس امریکایی است. این کشتی‌گیر توانست در انتخابی کشور امریکا، دیوید تیلور را شکست دهد و جای او را در تیم ملی امریکا بگیرد. طلای مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان، مهم‌ترین افتخار او تاکنون بوده و المپیک اولین رویداد جدی باروکس محسوب می‌شود.» البته روس‌ها در بخشی دیگر از گزارش خود حسن یزدانی را شانس اصلی مدال طلا در پاریس معرفی کردند.
از نکات قابل توجه این گزارش اشاره به تنها مبارزه حسن یزدانی با کوروگلیف است که سال ۲۰۱۸ در جهانی مجارستان بود و حسن یزدانی11بر۵ به پیروزی رسید.

جستجو
آرشیو تاریخی