لبران جیمز تنها ستاره تیمش نیست

این تیم بوی طلا می‌دهد

وصال روحانـی
خبر‌نگار

 
از روزی که تیم ملی بسکتبال امریکا در اولین مسابقه‌اش در مرحله گروهی المپیک پاریس تیم توانمند صربستان را قاطعانه 84-110 برد، این باور قدرت بیشتری گرفت که امریکا را باید به طور بالقوه محتمل‌ترین فاتح مدال طلای این رشته بسیار مهم دانست.
لبران جیمز 40 ساله که مرد اول بسکتبال امریکا است و برای اولین بار پس از مشارکتش در کسب مدال‌‌های طلای این رشته در سال‌‌های 2008 و 2012 به صحنه المپیک بازگشته، این بار هم پرشور ظاهر شد تا مشخص گردد او و یارانش امروز در دومین دیدارشان هم که مقابل سودان جنوبی است، نتیجه‌ای جز پیروزی را برنمی‌تابند. جیمز در برابر صرب‌‌ها به تنهایی 21 امتیاز، 8 ریباند و 9 پاس گل را به ثبت رساند اما ساده‌انگاری است اگر تصور کنیم تیم 12 نفره اعزامی امریکا به رقابت‌‌های پاریس به او ختم می‌شود.
به زمین تمرینی این تیم در دهکده المپیک پاریس بروید و چشم باز کنید تا این نامداران گره‌گشا را هم ببینید.

از تیتام تا کری
در یک سوی میدان توپ در دست‌‌های جیسون تیتام و دریک وایت است که همین دو ماه پیش در هیأت کلیدی‌ترین مردان بوستون سلتیکز این تیم را به هجدهمین مقام قهرمانی‌اش در رقابت‌‌های لیگ حرفه‌ای بسکتبال امریکا (NBA) نائل ساختند و به رکورددار مقام اولی در این لیگ تبدیل کردند.
با نگاهی به همان نقطه زمین می‌توانید جوئل امبید را هم ببینید که سابقه باارزش‌ترین بازیکن NBA را دارد. پس از آن به وسط زمین چشم بدوزید؛ آنجا که استیفن کری ایستاده و او همان مردی است که با گولدن استیت وریرز سه بار قهرمان NBA و دو مرتبه هم عنوان «MVP»  لیگ حرفه‌ای بسکتبال امریکا را تصاحب کرده است.
اگر همچنان به زمین تمرینی امریکا نگاه کنید، آنتونی دیویس، جرو ‌‌هالیدی، دوین بوکر و بام آده‌بایو هم در رادار دیدتان قرار می‌گیرند و آنها هر کدام بازیکنان گره‌گشایی هستند که در روزهای سخت هم می‌درخشند.
 به آنها بیفزایید آنتونی ادواردز و تایریس ‌‌هالی‌برتون را که از سایرین جوان‌ترند و آنها را نوستاره‌‌های بسکتبال امریکا تلقی می‌کنند.
البته از یاد نبرید کوین دورانت غروب‌ناپذیر را که دو بار قهرمانی در NBA را تجربه کرده و یک بار مرد سال این لیگ شده و دو مرتبه هم «MVP» سری دیدارهای فینال شناخته شده است.

بدون یک نقطه پایان دقیق
با همت این مردان بود که امریکا یکشنبه صربستان که نیکولا یوگیچ را که خودش پیشینه مرد سالی لیگ امریکا را دارد، وادار به  تسلیم کرد و بنابراین باید پذیرفت امریکا فقط متکی بر لبران جیمز نیست که هم چهار بار طعم قهرمانی در «NBA» را چشیده و هم چهار مرتبه مرد سال این لیگ شده است.
این تیم با چنین لشکری از ستاره‌‌های ریز و درشت فقط بوی طلا می‌دهد و اگر به این مدال برسد، پنجمین قهرمانی متوالی‌اش را در بسکتبال المپیک‌‌ها کسب خواهد کرد. نواری طلایی که از سال 2008 در المپیک پکن شروع شد و نقطه پایانی دقیقی را نمی‌توان بر آن متصور دانست.

جستجو
آرشیو تاریخی