صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • المپیک
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و دوازده - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و دوازده - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۸

در حاشیه

نقاشی ایرانی در افتتاحیه المپیک

مراسم افتتاحیه المپیک پاریس ۲۰۲۴ در حالی برگزار شد که در بخشی از رودخانه سن، بخش‌هایی از تابلوهای نقاشی در آب قرار داده شده بود که عمدتاً تصاویری پرتره را نشان می‌داد.
یکی از این آثار برگرفته از نقاشی «شاه عباس و جوان» اثر محمد قاسم مصور تبریزی یا سراجای نقاش، نگارگر، شاعر، خطاط و موسیقیدان عصر صفوی بود ‌که یکی از شخصیت‌های آن روی یک قاب بزرگ بازآفرینی شده و داخل رود سن و در مسیر عبور کاروان‌های ورزشی قرار گرفته بود.

 

مرگ یک مربی در المپیک

لیونل الیکا فاتوپایتو، مربی تیم بوکس المپیک جزایر ساموآ، در سن 60 سالگی پس از یک ایست قلبی در دهکده المپیک پاریس درگذشت. در پی این اتفاق، فدراسیون بین‌المللی بوکس IBA با انتشار بیانیه‌ای در سایت خود، «صمیمانه‌ترین تسلیت‌ها را به خانواده، دوستان و همکاران» او ابراز کرد.
به گفته پلیس، این مربی در اتاق خود با یک ورزشکار بود که حدود ساعت ۱۲ روز جمعه دچار عارضه شد و علی‌رغم تلاش‌های انجام شده توسط خدمات اورژانس (SAMU)، بر اثر ایست قلبی درگذشت.

 

انتقاد جوکوویچ از قوانین المپیک

نواک جوکوویچ پس از پیروزی در نخستین مسابقه خود مقابل متیو ابدن در المپیک پاریس که به اعتقاد او تصویر خوبی برای این ورزش نبود، خواستار تغییر قوانین در تنیس المپیک شد.
این تنیسور صربستانی که سید یک را در اختیار دارد، تنها در 53 دقیقه با امتیازهای 6 بر صفر و 6 بر یک، بر حریف استرالیایی خود چیره شد.
در حالی که این پیروزی جوکوویچ را در مسیر درست برای اولین طلای المپیک خود قرار داد اما این بازیکن 37 ساله این سؤال را مطرح کرد که چرا با بازیکنی روبه‌رو شد که به مدت دو سال در یک مسابقه انفرادی سطح بالا بازی نکرده است.

 

تعطیلی مرکز رسانه‌ای المپیک از ترس انفجار

در پی «اقدامات خرابکارانه» در سیستم ریلی فرانسه و همچنین هشدار بمب‌گذاری در فرودگاه «بازل مولوز» این کشور در بحبوحه برگزاری مسابقات المپیک پاریس، این بار مرکز رسانه‌ای المپیک به‌دلیل «خطر انفجار» به‌صورت موقت تخلیه و بسته شد. اطلاعات بیشتری از دلیل اعلام این خطر فاش نشده است.

جستجو
آرشیو تاریخی