صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • المپیک
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و دوازده - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و دوازده - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۸

آزمون به شباب الاهلی پیوست

دنده عقب به سبک سردار

بالاخره اخباری که درباره تیم آینده سردار آزمون به گوش می‌رسید، رنگ حقیقت به خود گرفت و این ستاره تیم ملی فوتبال کشورمان که طی یک هفته گذشته مذاکراتی را با مدیران شباب الاهلی انجام داده بود، با اعلام رسمی این باشگاه قراردادش را به طور رسمی امضا کرد تا به این تیم اماراتی بپیوندد.
آزمون 10 سال و نیم قبل از سپاهان به روسیه رفت و عنوان آقای گلی و مرد سال لیگ برتر روسیه را به دست آورد و همراه با زنیت به چهار قهرمانی در لیگ برتر روسیه، یک قهرمانی جام حذفی و دو سوپر جام دست پیدا کرد. او در نقل و انتقالات زمستانی 2022، به بایرلورکوزن پیوست تا یک فصل و نیم حضور در بوندس‌لیگا را تجربه کند. او پس از ترک آلمان، یک فصل به صورت قرضی برای رم در سری A به میدان رفت و با اینکه عملکردش در زمان‌های کمی که بازی کرد، قابل توجه بود اما جالوروسی حاضر به خرید قطعی‌اش نشد تا ایتالیا را هم ترک کند. در این میان، خبرهایی مبنی بر علاقه زیاد سویا به جذب آزمون به گوش می‌رسید ولی سردار در یک دنده عقب غیرمنتظره، تصمیم گرفت به پیشنهادات اروپایی پاسخ منفی بدهد و با شباب الاهلی قرارداد امضا کند تا حضور در فوتبال آسیا و حاشیه خلیج‌فارس را هم تجربه کند. انتخابی که شنیده می‌شود یکی از علت‌های آن، علاقه شدید سردار به اسب‌سواری است؛ کاری که در امارات بسیار رواج دارد.
به این ترتیب، شباب الاهلی که سعید عزت‌اللهی را در اختیار دارد، دومین لژیونر ایرانی را هم در اختیار گرفت و حالا ادنوک لیگ امارات با حضور این بازیکنان و همچنین بازیکنانی مانند مهدی قایدی، شهریار مغانلو، احمد نوراللهی و محمدرضا آزادی، باز هم مثل یک‌دهه پیش بازیکنان ایرانی زیادی را در دل خود می‌بیند.
شباب الاهلی در اطلاعیه‌ای انتقال آزمون به طور رسمی را تأیید و عنوان کرده با باشگاه بایرلورکوزن به توافق نهایی دست پیدا کرده است.
به این ترتیب، سردار که فصل گذشته در ۲۹ بازی، سه گل برای رم به ثمر رساند، با قراردادی سه ساله و شش میلیون یورویی، به شباب الاهلی پیوست.
اولین بازی رسمی آزمون احتمالاً روز سه‌شنبه هفته آینده (شانزدهم مردادماه) در مرحله نخست پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا مقابل سپاهان ایران خواهد بود و این ستاره ایرانی ممکن است همراه با کاروان تیمش به اصفهان سفر کند و رودرروی تیم سابقش قرار بگیرد.

جستجو
آرشیو تاریخی