صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • المپیک
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و دوازده - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و دوازده - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۷

خبر

بدون سرپرست در اردوی خارجی
اردوی خارجی استقلال در شرایطی برگزار شد که یک هفته قبل از سفر استقلال رسانه‌های نزدیک به باشگاه استقلال رسماً اعلام کردند از میان گزینه‌های مطرح شده ایمان عالمی به عنوان سرپرست این تیم معرفی شده است. درحالی که باشگاه استقلال نیز این موضوع را تلویحاً تأیید کرده بود اما در سفر به ترکیه هیچ سرپرستی تیم استقلال را همراهی نکرد تا مشخص شود همچنان مراحل اداری تأیید سرپرست استقلال طی نشده است. گفته شده در روزهای آتی قرار است سرپرست تیم معرفی و خود را به اردوی ترکیه برساند و شرایط درون اردویی را مورد ارزیابی قرار دهد. اینکه عالمی در نهایت به عنوان سرپرست معرفی شود یا فرد دیگری همچنان محل بحث است و ظاهراً احتمال هر گونه تغییری در این راستا وجود دارد.


رامین و تمرینات انفرادی
 استقلالی‌ها اکنون در کشور ترکیه به سر می‌برند و با توجه به اینکه شرایط اردویی حاکم خواهد شد، قطعاً کیفیت تمرینات افزایش خواهد یافت و می‌توان امیدوار بود که آمادگی استقلال بعد از پایان این اردو افزایش یابد اما نکته بسیار پراهمیت این است که برخی بازیکنان در روزهایی که تمرینات در تهران برگزار می‌شد نیز فشار زیادی را تحمل می‌کردند. نمونه‌اش رامین رضاییان که با وجود تعطیلی تمرینات در برخی روزها بدون توجه به اینکه همه به نوعی در حال استراحت هستند، به کمپ ناصر حجازی می‌رفت و تمرینات خود را دنبال می‌کرد. در واقع رضاییان بدون اینکه تعطیلی خاصی را تجربه کند، به تمرینات خود ادامه داد تا در شرایطی که نگاه‌های بسیاری متوجه او است، بتواند انتظارات را برآورده کرده و در فصل جاری به یکی از بازیکنان آماده و تأثیرگذار تبدیل شود. بدون شک یکی از دلایلی که سبب شده رضاییان بازیکن متفاوتی در 34 سالگی باشد، همین تمرینات انفرادی است که هرگز از آن غافل نشده است.


وضعیت نامشخص خالدآبادی
در حالی که کاروان استقلال برای برپایی اردو راهی شهر ارزروم ترکیه شده محمدرضا خالد آبادی، دروازه‌بان این تیم از سفر باز ماند و گفته شد که این دروازه‌بان بعد از سفر با حل مشکلات خود راهی ترکیه می‌شود و به اردوی استقلال می‌پیوندد اما مسأله‌ای که درباره خالدآبادی اهمیت دارد این است که همچنان مشخص نیست او در ترکیب استقلال فصل بعد باقی بماند یا خیر؟ با توجه به اینکه خالدآبادی از آلومینیوم اراک پیشنهاد دارد، ممکن است در نهایت نکونام نیز با جدایی او موافقت کرده تا این دروازه‌بان در تیم بهتری توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارد. واقعیت این است تا وقتی سیدحسین حسینی در چهارچوب دروازه استقلال قرار دارد، نمی‌توان شانسی برای خالدآبادی در ذهن متصور بود و این دروازه‌بان قطعاً نیمکت نشین خواهد بود. شاید جدایی از استقلال و رفتن به تیمی که قابلیت بازی داشته باشد، از خالدآبادی یک دروازه‌بان باکیفیت پدید آورد. شاید روزی خالدآبادی یک حسین حسینی جدید برای استقلالی‌ها باشد؟


یک یادآوری شیرین
هفتم مردادماه همواره برای استقلالی‌ها روزی
خاطره انگیزاست که هر سال با رسیدن به این روز قهرمانی تیم خود در قاره کهن را یادآور می‌شوند. استقلال در هفتم مرداد ماه سال 1370 موفق شد با گل‌های رضا حسن‌زاده و صمد مرفاوی تیم لیائونینگ چین، مدافع عنوان قهرمانی آسیا را در فینال جام باشگاه‌های آسیا -91 ۱۹۹۰ میلادی شکست دهد. از آن پس تاکنون استقلال هیچ‌گاه به جام قهرمانی آسیا نرسیده و به رغم آنکه چند مقام سومی و دومی را بعد از این قهرمانی در کارنامه دارد اما موفق به تکرار آن نمایش نشده است. به هرحال یادآوری آن روز در شرایطی که استقلال این روزها برای برپایی اردوی آمادگی راهی ترکیه شده می‌تواند یک انگیزه جدید برای مسئولان این باشگاه باشد تا شاید در فصل جاری که قرار است استقلال در لیگ نخبگان حضور یابد، بار دیگر آن مقام را تکرار کند و با آمادگی کامل گام به این عرصه بگذارد.

نگرانی آبی‌ها بابت تأیید نشدن ورزشگاه تختی
میهمان در همه بازی‌های آسیایی
اگر ورزشگاه تختی تهران از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا رسماً مورد تأیید قرار نگیرد، استقلال در بازی‌های لیگ نخبگان آسیا عملاً در همه بازی‌ها میهمان خواهد بود. گرچه بازی‌هایی که استقلال میزبانی آن را به عهده دارد، قرار است در ایران برگزار شود اما هر شهری میزبانی بازی‌های استقلال را به عهده بگیرد، عملاً مدام در سفر به این شهر و آن شهر خواهند بود و باید از زمان استراحت و تمرین خود بکاهند تا به موقع در شهری که قرار است به عنوان میزبان بازی‌های لیگ نخبگان معرفی شود، حاضر شوند. تهران عملاً با وجود خرابی‌های ورزشگاه آزادی و آماده نبودن ورزشگاه تختی و نداشتن ورزشگاه استاندارد دیگری قادر به میزبانی نیست و استقلال باید از دیگر شهرها که ورزشگاه‌هایش مورد تأیید قرار گرفته‌اند برای میزبانی خود بهره بگیرد. فرایند بازی در دیگر شهرهای ایران برای استقلال علاوه بر خستگی، هزینه‌بر هم خواهد بود و به همین دلایل نگرانی‌هایی برای استقلالی‌ها به وجود آمده تا بعد از انتشار خبر مردود شدن ورزشگاه تختی توسط کنفدراسیون فوتبال آسیا، به فکر فرو بروند و این موضوع را عملاً به ضرر خود بدانند.

جستجو
آرشیو تاریخی