صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • المپیک
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و دوازده - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و دوازده - ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۷

کاکوتا در آستانه پوشیدن پیراهن استقلال

وینگر سابق چلسی در سبد خرید آبی

 درحالی که تکلیف ماندن یا جدایی دو بازیکن خارجی بوسنیایی خریداری شده توسط مدیران باشگاه استقلال نامشخص است، باشگاه استقلال مقدمات عقد قرارداد با کاکوتای فرانسوی را فراهم کرده است؛ بازیکنی اصالتاً اهل جمهوری کنگو که سابقه بازی در تیم ملی کنگو را هم در کارنامه خود دارد.
 این بازیکن به سبب قرارداد بلندمدتی که با چلسی داشت و مدام به طور قرضی به تیم‌های اروپایی نقل مکان می‌کرد، مورد توجه بسیاری از رسانه‌های اروپایی است.
 کاکوتا در تمام رده‌های سنی تیم ملی فرانسه نیز سابقه بازی دارد و جزو بازیکنانی محسوب می‌شود که رده‌های پایه ملی را در تیمی جز زادگاه اصلی‌اش بازی کرده است. کاکوتا متولد شهر لیل فرانسه است.
 او دوران حرفه‌ای خود را از تیم فوتبال لنس آغاز کرد. کاکوتا سپس خیلی سریع توسط استعدادیاب‌های چلسی شناسایی شد و این تیم لندنی، قراردادی طولانی مدت را با کاکوتا به امضا رساند. سپس این بازیکن به تیم‌های مختلفی مانند فولام، بولتون، لاتزیو، دیژون فرانسه و ویتس آرنهم هلند قرض داده شد.
 او در ادامه حضور در تیم‌های سویا، رایو وایکانو، دپورتیوو لاکرونیای اسپانیا و یک تیم چینی را تجربه کرد. کاکوتا در ادامه مسیر حرفه‌ای خود به آمینس فرانسه پیوست و دو فصل نیز در لنس توپ زد و سپس در سال 2022 مجدداً برای آمینس به میدان رفت و فصل گذشته نیز در 22 دیدار از لیگ دو فرانسه به میدان رفت که حاصل آن، 6 گل و 2 پاس گل بود.  بازیکن مورد نظر استقلال سابقه قهرمانی با تیم زیر 19 ساله‌های فرانسه در اروپا را در کارنامه دارد. او همچنین قهرمانی لیگ جزیره و FA کاپ را با چلسی و در سال 2010 در کارنامه دارد. با توجه به سوابقی که این بازیکن دارد، چنانچه در استقلال حضور یابد، این تیم درخط حمله صاحب یک مهره قابل اتکا خواهد شد و با توجه به اینکه کاکوتا فصل پیش مدام در کوران بازی بوده، از لحاظ آمادگی بعید است مشکلی داشته داشته باشد.
بدون شک اگر باشگاه استقلال در نهایت موفق به جذب این بازیکن پرآوازه شود در خط حمله عمیقاً تقویت خواهد شد. حضور کاکوتا در کنار بازیکنانی همچون مهرداد محمدی و ماشاریپوف از استقلال تیمی متفاوت خواهد ساخت. تیمی که از کناره‌ها بسیار زهردار خواهد بود و در خط آتش نیز صاحب بازیکنانی است که از نظر تجربه وضعیت مطلوبی دارند.

جستجو
آرشیو تاریخی