15 ورزشگاه در دست تعمیر است

میزبانی کابوس فوتبال ایران

کمتر از سه هفته به آغاز مسابقات لیگ برتر فوتبال باقی مانده و در این شرایط هواداران فوتبال در سراسر ایران پیگیر وضعیت محل برگزاری تیم محبوب‌شان هستند. امسال مسابقات لیگ برتر در ورزشگاه‌های تختی، دستگردی یا پاس تهران، نقش جهان و فولادشهر اصفهان، سیروس قایقران انزلی، نساجی مازندران، امام خمینی(ره) اراک، فولادآره‌نا و غدیر خوزستان، شهدای صنعت مس و سردارسلیمانی کرمان، سردارجنگل قزوین، لرآرنا لرستان، شهیدنصیری یزد و یادگار امام(ره) تبریز برگزار می‌شود؛ این درحالی است که برخی از این ورزشگاه‌ها با توجه به استاندارد‌سازی ورزشگاه‌ها درحال آماده‌سازی هستند تا ایرادهایشان برطرف شود. بر همین اساس «ایران ورزشی» در گفت‌و‌گو با محمدرضا کشوری‌فرد به آخرین وضعیت استادیوم‌ها برای میزبانی‌ها در لیگ برتر می‌پردازد.

محمد محمدی سدهی
خبر‌نگار

استقلال و پرسپولیس، پیگیر تختی
سرپرست سازمان لیگ در خصوص میزبانی استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه تختی می‌گوید: «ورزشگاه تختی 90درصد آماده میزبانی است و هم مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران و هم سازمان لیگ بشدت پیگیر آماده‌سازی ورزشگاه تختی هستند. علاوه بر این باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال هم پیگیر هستند تا ایرادهای این ورزشگاه برطرف شود. در این ورزشگاه صندلی تماشاگران نصب و شماره‌گذاری شده و گیت‌های ورودی برای تماشاگران هم بزودی نصب خواهد شد و قطعاً این ورزشگاه میزبان لیگ برتر خواهد بود.»
 
تلاش شمالی‌ها برای رفع ایرادها
سرپرست سازمان لیگ در خصوص میزبانی تیم‌های ملوان و نساجی می‌گوید: «این دو تیم سفت و سخت پیگیر استاندارد‌سازی هستند تا بازی‌های خود را در ورزشگاه‌های سیروس قایقران و شهید وطنی برگزار کنند. با مسئولان این دو باشگاه دائماً در تماس هستیم و آنها با سرعت درحال رفع ایرادها هستند. مسئولان این دو تیم قول داده‌اند تا مشکلات این دو ورزشگاه را برطرف کنند. ایجاد سرویس بهداشتی ویژه بانوان و مسیرهای جدید ورود و خروج از جمله مشکلات ورزشگاه وطنی است.»

شهیدسلیمانی آماده نصب VAR
او در خصوص شرایط میزبانی تیم‌های مس رفسنجان و گل‌گهر می‌افزاید: «ورزشگاه شهدای صنعت مس ورزشگاهی است که مس رفسنجان در آنجا میزبانی خواهد کرد که البته این ورزشگاه ایرادات کوچکی دارد که مسئولان درحال برطرف کردن آن هستند. گل‌گهر هم مشکلی برای میزبانی ندارد، این تیم در ورزشگاه سردارسلیمانی میزبان خواهد بود.»
 اداره کل ورزش و جوانان خوزستان پیگیر نور غدیر
او در خصوص وضعیت تیم‌های فولاد و استقلال خوزستان می‌افزاید: «فولاد آره‌نا در کل شرایط خوبی دارد و تنها ایراد این ورزشگاه چمن است که این ایراد بزودی برطرف خواهد شد. استادیوم غدیر هم میزبان استقلال خوزستان است که کارهای این ورزشگاه درحال انجام است. این ورزشگاه در بحث چمن و نور مشکلاتی دارد که اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان بشدت پیگیر رفع ایراد نور این ورزشگاه است. زمین چمن این ورزشگاه هم بزودی آماده می‌شود اما در صورتی که این ورزشگاه به لیگ برتر نرسد، آبی‌های خوزستانی در فولاد آره‌نا میزبان خواهند بود. نور غدیر باید از ۳۰۰لوکس  به ۱۶۰۰ لوکس برسد.»
 
میزبانی خیبری‌ها در تختی یا لرآره‌نا
کشوری‌فرد در خصوص ورزشگاه شمس‌آذر قزوین، آلومینیوم اراک و خیبر خرم‌آباد بیان می‌کند: «ورزشگاه سردار آزادگان قزوین میزبان شمس‌آذر است که این ورزشگاه پیش از این 40 ایراد داشت که اکثر این ایرادها برطرف شده است. آلومینیوم هم در ورزشگاه امام خمینی(ره) اراک میزبان خواهد بود که مسئولان درحال رفع ایرادات هستند و احتمالاً این ورزشگاه به لیگ برتر برسد. ورزشگاه تختی خرم‌آباد ۳۲ ایراد داشت که این ایرادها با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و هیأت فوتبال استان لرستان برطرف شد. البته این تیم ورزشگاه لرآره‌نا را هم دارد و در یکی از این دو ورزشگاه میزبان خواهد بود.»
 
کمک هیأت فوتبال تهران
به تجهیز ورزشگاه پاس
این مسئول سازمان لیگ می‌گوید: «دیدارهای خانگی تیم هوادار در فصل بیست‌وچهارم لیگ برتر یا در ورزشگاه پاس قوامین و یا در ورزشگاه دستگردی برگزار می‌شود. یکی از مهم‌ترین ایرادهای ورزشگاه پاس قوامین فراهم نبودن زیرساخت‌های حضور تماشاگران است. یکی از ایرادات به ورزشگاه دستگردی نور آن است که باید به ۱۶۰۰ لوکس نور برسد. هیأت فوتبال استان تهران درگیر تجهیز این دو ورزشگاه است.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی