صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • المپیک
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و یازده - ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و یازده - ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۵

غلامرضا محمدی:

هیچ حریفی را نباید دست کم گرفت

شانس مسلم کشتی آزاد برای مدال طلا امیرحسین زارع است. کشتی‌گیر سنگین وزن تیم ملی که دو طلای جهان را در کارنامه دارد و حالا پادشاه کشتی دنیا است اما همین رزومه او را به عنوان شانس مسلم کشتی ایران در المپیک پاریس هم تبدیل کرده است. کشتی‌گیری که سال 2017 در تیم ملی نوجوانان خودش را نشان داد. موقعی که غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد بود. یک خاطره جالب از امیرحسین زارع درباره همان موقع وجود دارد که روز اول وقتی در تمرینات حاضر شد، غلامرضا محمدی او را در قامت قهرمان جهان و المپیک دیده و حالا او یک قدم تا طلای المپیک فرصت دارد. غلامرضا محمدی درباره امیرحسین زارع و شرایطی که این کشتی‌گیر دارد، گفت: «سال 2017 وقتی سرمربی تیم نوجوانان بودم، برای اولین‌بار در اردوی مشهد؛ زارع به تمرینات تیم اضافه شد و همان موقع او را در قامت یک قهرمان جهان و المپیک دیدم و حالا هم امید زیادی دارم که بتواند به این مدال برسد.»
محمدی ادامه داد: «الان هم اعتقاد دارم که او به راحتی می‌تواند از سد مدعیان این وزن بگذرد. البته المپیک است و هزار و یک حادثه؛ امیدوارم که مشکلی برایش پیش نیاید و او بتواند که مدال طلا را بگیرد.»
غلامرضا محمدی درباره اینکه گفته می‌شود همان روز اول به امیرحسین زارع گفته که او خیلی زود قهرمان جهان و المپیک می‌شود، گفت: «امیرحسین توانایی فوق‌العاده‌ای دارد و به نظرم کمی دیر به تیم ملی رسید. او می‌توانست در جهانی 2019 هم عضو تیم ملی باشد و به مدال طلا برسد اما آن سال با تیم‌های جوانان و امید قهرمان جهان شد. خیلی توانا است و من همان روز اول فقط از او خواستم حرف مربیانش را گوش بدهد و قدر خودش را بداند تا خیلی زود قهرمان جهان و المپیک شود. همه دیدند امیرحسین سال 2017 قهرمان نوجوانان جهان شد و سال 2021 مدال برنز المپیک را به دست آورد.»
سرمربی تیم ملی کشتی آزاد جوانان درباره رقبای امیرحسین هم گفت: «امیرحسین دو رقیب سنتی و البته کهنه‌کار در المپیک پاریس دارد. گنو پتریاشویلی و طاها آکگول اما هر دوی این کشتی‌گیران به امیرحسین باختند و به نظرم حالا امیرحسین از این دو کشتی‌گیر سرتر است. امیدوارم این برتری در پاریس هم ادامه داشته باشد. هر چند که المپیک میدان سختی است و نباید هیچ حریفی را دست کم نگرفت. میسون پاریس امریکایی هم بسیار قدرتمند است و شاید او کمی دردسرساز شود و گرنه بقیه کشتی‌گیران اعتقاد دارم هیچ حرفی برای گفتن ندارند.»

جستجو
آرشیو تاریخی