صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • المپیک
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و یازده - ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و یازده - ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۵

باید مراقب پاریس امریکایی بود

کمیل قاسمی: زارع بهترین سنگین وزن دنیا است

یکی از بهترین سنگین وزن‌های دنیا کمیل قاسمی است. کشتی‌گیر مازندرانی که با یک طلا و یک نقره المپیک بهترین مدال‌ها را در المپیک کسب کرده و همراه حسن یزدانی بهترین رکورد را در بین‌ کشتی‌گیران المپیکی‌ بعد از انقلاب دارد. کمیل قاسمی شاید بهترین کسی باشد که درباره امیرحسن زارع حرف بزند.
حرف‌هایی که با نگاه کارشناسانه کمیل همراه شده است.
کمیل که چند سالی است وارد عرصه مربیگری شده حالا صاحب‌نظر هم هست و به بهترین شکل ممکن کشتی امیرحسین زارع را تحلیل می‌کند: «امیرحسین زارع به نظرم بهترین سنگین وزن کشتی آزاد دنیا است. گنو پتریاشویلی و طاها آکگول، دو ستاره این وزن بودند اما حالا دیگر حریف امیرحسین زارع نیستند. کشتی‌هایی که امیرحسین در جهانی بلگراد گرفت، بی‌نقص بود و امیدوارم همان روش را در پاریس پیاده کند.»
کمیل با بیان اینکه امیرحسین زارع در یک قدمی رسیدن به مدال طلای المپیک است، ادامه داد: «از نظر من امیرحسین واقعاً شایسته‌ترین فرد برای رسیدن به مدال طلای المپیک است و امیدوارم که شرایط هم به نحوی پیش برود که او به این حقش برسد. البته واقعاً در کشتی اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی رخ می‌دهد ولی این را هم یقین دارم که او تمام خودش را برای ارائه بهترین عملکرد می‌گذارد.»
دارنده مدال طلا و نقره المپیک درباره رقبای امیرحسین زارع در المپیک گفت: «امیرحسین سه رقیب دارد که با هر سه کشتی گرفته است. دو نفر اول که طاها آکگول و گنوپتریاشویلی هستند و در سال‌های اخیر بارها امیرحسین با این دو نفر کشتی گرفته و شناخت خوبی از هم دارند اما آکگول و گنو در روزهای پایانی کشتی خود هستند و شاید این المپیک آخرین میدان آنها باشد اما امیرحسین تا چند سال دیگر می‌تواند در این وزن حرف برای گفتن داشته باشد. نفر سوم به نظرم مهم‌ترین رقیب زارع است.»
کمیل قاسمی، میسون امریکایی را بهترین رقیب امیرحسین معرفی می‌کند و معتقد است که این سخت‌ترین کشتی زارع است: «پاریس امریکایی در جهانی بلگراد برای اولین‌بار بود که در رده سنی بزرگسالان به مسابقات جهانی می‌آمد. البته به فینال نرسید اما اعتقاد دارم که با توجه به برتری روحی و البته شرایط جسمانی که کشتی‌گیران امریکایی دارند، او رقیب آسانی برای امیر حسین زارع نیست. در صورت رویارویی این دو نفر، خیلی باید در این کشتی با حساب و برنامه کشتی گرفت.»
او پیش‌بینی نتیجه‌ تیم ملی کشتی آزاد در المپیک را درست ندانست: «خیلی کار صحیحی نیست که بخواهیم پیش‌بینی کنیم اما اعتقاد دارم که تیم ملی بسیار خوبی داریم و می‌توانیم بهترین نتیجه را کسب کنیم. امیدوارم کشتی‌گیران ما بتوانند مزد زحماتشان را بگیرند.»

جستجو
آرشیو تاریخی