روی خط المپیک

افتتاح لاین ویژه تردد
خودروهای المپیک
لاین ویژه تردد خودروهای مختص به بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در همه محورهای منتهی به دهکده ورزشکاران و اماکن برگزاری مسابقات افتتاح شد. شهرداری پاریس چند ساعت قبل از شروع مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ لاین ویژه‌ای مختص خودروهایی که جابه‌جایی ورزشکاران، کادر فنی، کادر سرپرستی، خبرنگاران و داوران را بر عهده دارند، افتتاح کرد و به بهره‌برداری رساند. با هجوم هواداران و توریست‌ها به شهر پاریس برای تماشای مسابقات و تشویق ورزشکاران کشورشان از یک طرف و از طرف دیگر وضع تدابیر شدید امنیتی در این شهر، ترافیک سنگینی را به وجود آورده که این کشور مطابق با استانداردهای میزبانی بازی‌های المپیک اقدام به راه‌اندازی این لاین در بزرگراه‌ها و خیابان‌ها کرد تا اعضای خانواده المپیک در کمترین زمان ممکن بتوانند به دهکده و ورزشگاه‌ها دسترسی پیدا کنند.


ورود کاروان فلسطین
با استقبال گسترده
کاروان ورزشی فلسطین همراه جبرئیل رجوب،‌ رئیس کمیته ملی المپیک این کشور با استقبالی گسترده وارد کشور فرانسه شد. ورزشکاران فلسطین بنری را همراه داشتند و خواستار بایکوت و اخراج نمایندگان رژیم صهیونیستی از المپیک پاریس شدند.
 

محرومیت ورزشکار فرانسوی
به خاطر حجاب
دونده فرانسوی اعلام کرد به خاطر حجاب از حضور  در مراسم افتتاحیه المپیک محروم شد. این دونده  که عضوی از تیم امدادی 4 در 400 متر فرانسه است در صفحه شخصی اینستاگرامش نوشت حجابش مانع از حضور او در مراسم افتتاحیه روی رودخانه سن شد. سیلا نوشت: «شما برای بازی‌های المپیک انتخاب شده‌اید که در کشورتان برگزار می‌شود اما نمی‌توانید در مراسم افتتاحیه شرکت کنید زیرا روسری روی سرتان می‌بندید.» مقامات دولت و المپیک فرانسه به دنبال راه‌حلی خلاقانه هستند تا به سونکامبا سیلا دونده سرعتی مسلمان فرانسوی اجازه دهند با حجاب در مراسم افتتاحیه شرکت کند.  


سینر به دلیل بیماری نیامد
جانیک سینر، تنیسور ایتالیایی به دلیل بیماری بازی‌های المپیک پاریس را از دست داد. مرد شماره یک تنیس جهان اعلام کرد به دلیل التهاب لوزه از بازی‌های المپیک پاریس کناره‌گیری کرد تا امید ایتالیا برای اولین مدال تنیس از سال 1924 در این بازی‌ها از بین برود. سینر اوایل امسال اولین مقامش در گرنداسلم را در مسابقات آزاد استرالیا گرفت و به نیمه‌نهایی مسابقات آزاد فرانسه رسید. او در پست توئیتری نوشت: «با ناراحتی به شما اطلاع می‌دهم متأسفانه نمی‌توانم در بازی‌های المپیک پاریس شرکت کنم. بعد از یک هفته تمرین خوب  در زمین خاکی، احساس ناخوشایندی داشتم. چند روزی استراحت کردم اما پزشک موقع ویزیت متوجه التهاب لوزه‌ام شد و شدیداً به من توصیه کرد بازی نکنم. از دست دادن بازی‌های المپیک برایم ناامیدکننده است زیرا یکی از اهداف اصلی من در این فصل بود. بی‌صبرانه منتظر بودم تا افتخار کشورم در این رویداد بسیار مهم باشم. همه ورزشکاران ایتالیایی را از خانه حمایت خواهم کرد و برایشان آرزوی موفقیت دارم.» با کناره‌گیری سینر، نواک جوکوویچ در سید یک قرعه‌کشی مسابقات تنیس قرار گرفت.
 

اندی ماری از تنیس کنار کشید
ستاره تنیس بریتانیا در رقابتهای تنیس یک نفره المپیک شرکت نمی کند! اندی ماری که قبلا گفته بود المپیک پاریس آخرین تورنمنتش  خواهد بود، فاش کرد در بخش انفرادی بازی نمی کند.دارنده دو مدال طلای انفرادی که وارد جدول 64 نفره شده بود، از اولین بازی اش  کنار کشید.ماری تنها می خواهد  برای  بازی دوبل (دونفره) با دن ایوانز اماده شود زیرا بعداز جراحی کمر در ماه قبل هنوز کاملاً آماده نیست.
 

افزایش سرسام آور قیمت هتل ها
همزمان با بازی های المپیک پاریس و حضور میهمانان و توریست ها قیمت هتل ها و محل‌های اقامتی افزایش سرسام آوری داشته است.به عنوان نمونه هتلی ۴ ستاره در مرکز شهر پاریس که پیش از آغاز المپیک تقریبا شبی ۸۰ تا ۱۰۰ یورو قیمت داشت، به شبی  حدود ۳۰۰ یورو رسیده است. افزایش قیمتی بیش از ۳ برابر!نکته مهم اینکه خدمت رسانی در این هتل ها به هیج عنوان با درجه بندی آن (تعداد ستاره) سنخیت ندارد.با وجود گرمای هوا، در بعضی  هتل ها با وجود قرار داشتن سیستم سرمایشی، اما اغلب خاموش هستند و راه اندازی نمی شوند.اغلب مسافران دسترسی محدود در هتل به آب آشامیدنی دارند و تقریبا یک بطری ۳۰۰ میلی لیتری یک یورو معادل ۶۵ هزار تومان قیمت دارد!

 

جستجو
آرشیو تاریخی