قرعه سخت شمشیربازان در مسابقه انفرادی المپیک

مهری رنجبر/ کاروان ورزشی ایران در المپیک، امروز روز شلوغی در پاریس دارند. درست چند ساعت بعداز مراسم افتتاحیه المپیک روی رود سن پاریس، روز اول رقابت‌ها برای ایران با مسابقه روئینگ تک‎نفره شروع می‌شود و 13 دقیقه بعد هم دوئل ملی‌پوشان سابر شروع می‌شود، آن هم در مسابقه انفرادی. تیم ملی شمشیربازی سابر ایران که برای دومین بار پیاپی سهمیه تیمی المپیک را گرفته، بعداز ناکامی سنگین در المپیک توکیو، بدش نمی‌آید در پاریس انتقام بگیرد. هرچند شاگردان پیمان فخری روزهای پرفراز و نشیبی را طی کردند تا به المپیک پاریس برسند. حتی بعداز 6 ماه سرکردن بدون مربی، قبل از قهرمانی آسیای کویت او دوباره سکان تیمش را به دست گرفت تا در بزرگترین رویداد ورزشی دنیا کنار شاگردانش باشد. ملی‌پوشان سابر البته 5 روز تمرین جدی در شهر مونتارجیس کنار تیم ملی مصر انجام دادند و سه روزی است که وارد دهکده شده‌اند. طبق برنامه امروز صبح مسابقه انفرادی سابر شروع می‌شود و به همین خاطر سه شمشیربازی که امروز مسابقه دارند، دیشب از مراسم رژه افتتاحیه معاف شدند. علی پاکدامن کاپیتان تیم ملی سابر اولین شمشیرباز ایرانی است که روی پیست می‌رود. او البته در مرحله یک‌سی و دوم نهایی استراحت دارد تا برای دوئل سخت در مرحله یک‌شانزدهم نهایی آماده شود؛ دوئلی که ساعت ۱۴ و ۲۵ دقیقه مقابل یوشیدای ژاپنی شروع می‌شود؛ یکی از ششمیربازان گربه سیاه ایران در آسیا. کاپیتان پاکدامن به شرط پیروزی، در خوان بعدی بازی سخت‌تری دارد، آن هم احتمالاً مقابل اوه سانگوک از تیم کره‌جنوبی.
محمد رهبری نفر دوم تیم ملی سابر ایران هم در مرحله یک‌سی و دوم نهایی استراحت دارد و در مرحله یک‌شانزدهم نهایی از ساعت ۱۵ و ۱۵ دقیقه به وقت ایران با سپاستین پاتریک فرانسوی بازی می‌کند.
او در صورت پیروزی دور بعد با برنده ژابو آلمانی و الشملانی کویتی مسابقه می‌دهد.
محمد فتوحی سومین شمشیرباز ایرانی اما در مرحله یک‌سی و دوم نهایی با زیای مکزیکی دوئل دارد، آن هم ساعت ۱۱ و ۵۵ دقیقه. فتوحی در صورت پیروزی در بازی سخت، با بازادزه شمشیرباز مطرح گرجستانی مسابقه دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی