بیست و هشتمی دختر کماندار جوان در المپیک

شروع خوب کاروان ایران

بیست و هشتمی دختر کماندار یزدی در مرحله تعیین رنکینگ المپیک، شروع خوبی بود. شروع خوب برای مبینا فلاح، کماندار جوان و کاروان ورزشی ایران. آن هم یک روز قبل از مراسم  افتتاحیه المپیک پاریس 2024 . کاروان ورزشی ایران که با 40 ورزشکار در 13 رشته در المپیک پاریس حضور دارد، کارش را با مسابقه مبینا فلاح شروع کرد. تنها کمانداری که با سهمیه‌اش در انتخابی المپیک آنتالیای ترکیه برای تیراندازی با کمان آبرو خرید و اجازه نداد حضور کمانداران در المپیک قطع شود. مبینا فلاح با اینکه کم‌تجربه بود، اما در مرحله تعیین رنکینگ با اعتماد به نفس تیر زد. مثل همه کمانداران 72 تیر زد و نتیجه‌اش ثبت امتیاز 652 و نفر بیست و هشتم شد. بهترین رتبه‌ای را که تا به حال کمانداران ایران در المپیک گرفته‌اند، میلاد وزیری در المپیک 2020 توکیو با رتبه 63 و امتیاز 629 بود، اما فلاح دختر کماندار یزدی، به رغم جوانی و کم‌تجربگی و استرس زیادش با رتبه بیست و هشتمی و امتیاز 652 اتفاق خوبی را رقم زد. تا حدی که حتی شعبانی بهار رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان با خوشحالی لقب تاریخ‌ساز را به او داد: «رکوردهای فلاح قابل قبول بود و او بین 64 تیرانداز، رتبه 28 را گرفت. بهترین رتبه بخش مردان و بالاترین در تاریخ المپیک 39 بود و رتبه زنان که  بهترین جایگاه هم 49 بوده که فلاح این رکورد را در هر 2 بخش به نام خود ثبت کرد. این تاریخ‌سازی به نام ورزش کشور ثبت شد.» هر چند همه از رتبه 28 دختر کماندار راضی بودند اما ظاهراً توقع مبینا فلاح از خودش بیشتر بود و به همین خاطر بعد از مسابقه از ناراحتی اشک می‌ریخت.
با این اتفاق خوش، تازه کار مبینا فلاح شروع شده و باید ساعت 13:30 دقیقه سه‌شنبه 9 مردادماه با نگویت کماندار ویتنامی در دور حذفی رقابت کند.
حالا باید صبر کرد و دید او در مرحله حذفی که «هونگ سونگ هو» سرمربی کره‌ای تیم ملی کنار او در مسابقه قرار می‌گیرد، چه نتیجه‌ای را رقم می‌زند.
جستجو
آرشیو تاریخی