اوج هوش مصنوعی در المپیک پاریس

کمیته بین‌المللی المپیک در نظر دارد با استفاده از هوش مصنوعی، المپیک را بروزرسانی کند و به چندین چالش در حوزه ورزش بپردازد. از هوش مصنوعی برای شناسایی ورزشکاران با استعداد، تنظیم روش‌های تمرینی و فراهم آوردن عدالت بیشتر در فرآیندهای داوری استفاده می‌شود. این برنامه که توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک، در لندن اعلام کرد، با هدف حفظ ویژگی‌های منحصر به‌فرد المپیک و اهمیت جهانی آن طراحی شده است.
در المپیک پاریس، هوش مصنوعی قرار است برای محافظت از ورزشکاران در برابر آزار آنلاین، بهبود تجربه تماشاگران از راه دور و پخش مؤثر مسابقات به کار رود. استفاده از هوش مصنوعی برای نظارت تصویری در بازی‌های پاریس که موجب نگرانی‌هایی در مورد حریم خصوصی شده است، همچنان ادامه دارد، هرچند که تضمین‌هایی برای عدم استفاده از فناوری تشخیص چهره ارائه شده است. 
باخ تأکید کرده که هوش مصنوعی وسیله‌ای برای خدمت به ورزش است، نه جایگزین توانایی‌های انسانی و این را می‌توان در همکاری‌هایی مانند جست‌وجو برای استعدادهای ورزشی در سنگال با شرکت اینتل مشاهده کرد. در المپیک پاریس برای مبارزه با دوپینگ از فناوری پیشرفته و هوش مصنوعی استفاده خواهد شد. هوش مصنوعی می‌تواند با بررسی داده‌های ورزشکاران، عملکرد آنها را در المپیک پیش‌بینی کند و در صورت مشاهده یک روند غیرمعمول، هشدار خواهد داد. تمامی این مراحل در گذشته توسط انسان و به صورت محدود صورت می‌گرفت. این روش در رشته‌های ورزشی مانند شنا، وزنه‌برداری و دوچرخه‌سواری مورد استفاده قرار گرفته و نتایج قابل توجهی داشته است.
جستجو
آرشیو تاریخی