استقلال باید باز هم بازیکن بخرد

مرفاوی:فصل جدید برای نکونام متفاوت خواهد بود

اکبر منتشلو
روزنامه‌نگار

 
استقلال روزهای حساسی را سپری می‌کند و جواد نکونام و مسئولین این تیم در تلاش هستند تا شرایط بهتری را برای آبی‌پوشان در فصل آینده مهیا نمایند. هر چند استقلالی‌ها توانسته‌اند نفراتی را به خدمت بگیرند، اما با وجود این صمد مرفاوی پیشکسوت فوتبال ایران، شرایط استقلال را همچنان عادی توصیف می‌کند و معتقد است باید براساس تفکرات سرمربی تیم، بازیکنانی برای آبی‌پوشان جذب شود. مرفاوی براین باور است که فعالیت استقلال در نقل‌وانتقالات باید ادامه داشته باشد.
   
 وضعیت فعلی استقلال را چطور ارزیابی می‌کنید؟
وضعیت ایده‌آلی نیست و می‌توان این وضعیت را معمولی توصیف کرد. نسبت به فصل گذشته نسبتاً خوب است اما استقلال به عنوان یک تیم مدعی باید شرایط و وضعیت بهتری داشته باشد. معتقد هستم هنوز باید در نقل‌وانتقالات فعالیت کنند.
 ولی آرام‌آرام شاهد برطرف شدن برخی مشکلات فصل گذشته هستیم و این می‌تواند روزهای خوبی را برای استقلال رقم بزند.
بله درست است، هماهنگی خوبی بین کادر فنی و مسئولان باشگاه به وجود آمده که بسیار امیدوارکننده است و می‌تواند شرایط استقلال را بهتر کند. از طرف دیگر نفراتی که جذب شده‌اند براساس تفکرات سرمربی خواهد بود و این هم چیزی بود که در فصل گذشته وجود نداشت، اینها خوب است، اما استقلال باز هم نیاز به بازیکن دارد و باید نقاط ضعف تیم برطرف شود.
 جذب بازیکنانی مثل اسلامی، رضاییان، زکی‌پور، دو بازیکن بوسنیایی و... می‌تواند کمک‌حال استقلال برای فصل بعدی رقابت‌ها باشد.
قطعاً اقدامات امیدبخشی انجام شده اما اعتقاد دارم استقلال هنوز نیاز به بازیکن دارد و باید براساس تفکرات و استراتژی سرمربی جذب شوند و اصولاً همین‌طور هم هست که هر مربی بر اساس نگاه فنی‌اش اقدام به جذب بازیکن می‌کند.
 به نظر می‌رسد با توجه به شرایط فعلی مسئولیت بیشتری روی دوش نکونام قرار گرفته است.
فصل پیش‌رو برای استقلال و نکونام فصل متفاوتی خواهد بود. در آینده با توجه به جذب بازیکنان با نظر سرمربی، هر اتفاقی بیفتد مسئولیتش با نکونام است و پای او نوشته می‌شود.
 درباره تیم ملی فوتبال کشورمان چه نظری دارید، به هرحال خیلی‌ها معتقد هستند تیم ملی در گروه راحتی است.
من خودم معتقد هستم که هیچ تیم ساده و راحتی وجود ندارد، به خصوص که در سال‌های اخیر فوتبال پیشرفت چشمگیری داشته و پیچیده‌تر شده است، پس گروه راحت نداریم. تیم ملی فوتبال کشورمان برای صعود به جام جهانی باید تمام توان خودش را به کار بگیرد و با قدرت به جام جهانی صعود کند. فکر می‌کنم همه باید به تیم ملی کمک کنند.
 برخی‌ها معتقد هستند که تیم ملی باید در جام جهانی نتایج بهتری نسبت به گذشته کسب کند، شما چه نظری دارید؟
باید برنامه‌ریزی خوب و مناسبی صورت گیرد تا تیم ملی با همدلی و هماهنگی بتواند نتایج قابل قبولی کسب کند. نتیجه خوب در جام جهانی حتماً در سایه برنامه‌ریزی مناسب و خوب و حمایت همه‌جانبه امکان‌پذیر است.

جستجو
آرشیو تاریخی