باتجربه‌ها و ستاره‌ها تضمین موفقیت آبی‌ها

خریدهای جدید؛ مهره‌های ایده‌ال سیستم نکونام

جواد نکونام و شاگردان درحال برگزاری تمرینات پیش از شروع بیست‌وچهارمین دوره لیگ برتر هستند و امیدوارانه این روزها را سپری می‌کنند.
 هر چند حرف‌وحدیث‌ها درباره ادامه کار نکونام در استقلال وجود داشت، اما در نهایت این سرمربی همچنان هدایت استقلال را برعهده خواهد داشت و البته قرار است با شرایط متفاوتی فصل پیش‌رو را شروع کند. اگر به ابتدای لیگ قبل برگردیم درمی‌یابیم که روزهای نخستین بیست‌وسومین دوره لیگ برتر برای نکونام تازه‌وارد خیلی ایده‌آل نبود و این را از حرف‌های این سرمربی می‌شد به راحتی فهمید، نکونام با کمترین بضاعت، بیشترین بهره‌برداری را از تیم و بازیکنانش کرد و توانست درحالی که کسی انتظار نداشت، نه‌تنها استقلال را در حد یک مدعی حفظ کند، بلکه هفته‌ها صدرنشین لیگ برتر باشد و اگر کمی هم خوش‌شانس بود، می‌توانست به راحتی به قهرمانی برسد. تیم نکونام در فصل گذشته سنگ تمام گذاشت و در روزهایی که هواداران این تیم انتظار زیادی نداشتند، بهترین عملکرد را با کمترین بضاعت داشت. اما در این فصل انگار نکونام و تیمش وضعیت متفاوتی خواهند داشت. از یک طرف جواد نکونام با تجربه فصل گذشته روی نیمکت استقلال خواهد بود و این می‌تواند بزرگترین مزیت این فصل از رقابت‌ها برای آبی‌پوشان باشد.
از طرف دیگر جواد نکونام در روزهای گذشته توانسته بازیکنان به‌درد بخوری را به خدمت بگیرد و برابر سیستم بازی‌ و تفکراتش، ستاره‌هایی را جذب کند که فصل گذشته نکونام و استقلال از آنها محروم بودند.
محمدحسین اسلامی به عنوان اولین خرید استقلال در کنار علیرضا کوشکی بهترین مهره‌ها برای سیستم بازی نکونام خواهند بود. میلاد زکی‌پور و سامان فلاح هم در خطوط مختلف می‌توانند به استقلال کمک کنند. مهمتر از همه اینها باید به جذب رامین رضاییان اشاره کرد که این بازیکن به عنوان مدافع راست، نشان داده در بازکردن دروازه حریفان هم تبحر خاصی دارد. همین دایره بازیکنان و تعدادی دیگر که حالا در اختیار نکونام هستند و در کمپ حجازی در تمرینات شرکت می‌کنند، نشان می‌دهد که برای این فصل نکونام دست بسیار پری خواهد داشت و استقلال به خواست او طوری بسته شده که در خط دفاعی نفرات قابل توجهی دارد.
هرچند که نکونام در فصل گذشته هم بهانه‌ای برای نتیجه نگرفتن نیاورد و تلاش کرد با همان بضاعت بهترین نتیجه را بگیرد، اما در این فصل به نظر می‌رسد این سرمربی بهانه‌ای برای جا ماندن از مدعیان یا از دست دادن صدرجدول ندارد. به طور حتم استقلال بازهم نیاز به خرید بازیکن دارد، اما تجربه نکونام و همین بازیکنان جذب شده و اضافه شدن تعدادی دیگر می‌تواند تضمین موفقیت نکونام واستقلال برای فصل آینده رقابت‌ها باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی