صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • المپیک
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و ده - ۰۴ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و ده - ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۴

سوژه و خبر

اتفاق جذاب در MLS
رونالدو هم مثل مسی به امریکا می‌رود
دارا مک آنتونی، مالک باشگاه انگلیسی پیتربرا، معتقد است که کریستیانو رونالدو سال بعد راهی فوتبال امریکا خواهد شد. رونالدو در تصمیمی عجیب و غیرمنتظره در سال ۲۰۲۳ تصمیم گرفت که راهی باشگاه النصر عربستان شود و حضور او در فوتبال این کشور باعث شد که بسیاری از بازیکنان بزرگ حاضر در فوتبال اروپا هم مسیر او را دنبال کنند و به باشگاه‌های عربستانی ملحق شوند. قرارداد ستاره ۳۹ ساله با باشگاه النصر در تابستان سال ۲۰۲۵ به پایان می‌رسد و شایعات بسیاری درباره احتمال جدایی او از فوتبال عربستان و حضورش در رقابت‌های لیگ فوتبال امریکا به گوش می‌رسد، جایی که لیونل مسی سال گذشته و با امضای قراردادی با باشگاه اینترمیامی تصمیم گرفت که فوتبالش را در آنجا ادامه دهد. مک آنتونی که مالکیت باشگاه پیتربرا در انگلیس را در اختیار دارد در گفت‌و‌گو با تاک اسپورت و در ادعایی جالب گفت: «من باور دارم که ارزش لیگ فوتبال امریکا در ۱۰ سال آینده با توجه به قرارداد شرکت اپل و تأثیر حضور لیونل مسی در این مسابقات بشدت افزایش پیدا خواهد کرد. معتقد هستم که کریستیانو رونالدو هم به احتمال زیاد پس از پایان دوران فوتبالش در عربستان راهی امریکا خواهد شد. فوتبال جایگاه ویژه‌ای در امریکا پیدا می‌کند و من باور دارم که اگر بتوانم باشگاه فوتبالی را در این کشور به ارزش ۱۲ تا ۱۵ میلیون یورو بخرم، ارزش آن در پنج سال آینده دو یا سه برابر
خواهد شد.»


پیام احساسی آرائوخو
بعد از عمل جراحی
مدافع میانی اروگوئه‌ای متأسف است که نتوانست تا پایان کوپا امریکا به اروگوئه کمک کند و در پیامی احساسی بابت مصدومیتش عذر خواست. مصدومیت رونالد آرائوخو در بدترین زمان ممکن رخ داد و او نتوانست اروگوئه را در نیمه‌نهایی کوپا امریکا همراهی کند.
سلسته به کلمبیا باخت و به فینال نرسید. آرائوخو که یکی از کاپیتان‌های بارسلوناست، در فنلاند جراحی شد و بازگشتش 4 ماه طول خواهد کشید. شاید هم بارسا نام او را موقتاً از فهرست نیم فصل حذف کند. آرائوخو بعد از جراحی پیامی احساسی نوشت و جالب اینکه در آن هیچ اشاره‌ای به بارسلونا نشده است. باشگاهی که او 4 ماه آینده قادر به کمک به آن نیست و تمام کارهای مربوط به جراحی او را نیز انجام داده است. این قضیه توجه رسانه‌ها و هواداران بارسا را نیز جلب کرده و انتقاداتی را نیز به آرائوخو وارد کرده‌اند. «سلام به مردم کشورم. می‌خواستم چند روز بگذرد تا کمی بهتر با اتفاقات اخیر کنار بیایم. این ضربه سختی بود که به هدفی که در کوپا داشتیم نرسیدیم. من از هر نظر آماده بودم و انگیزه‌ام بسیار بالا بود زیرا من اروگوئه‌ای هستم و از کودکی رویای من و خانواده‌ام این بود که با لا سلسته قهرمان شوم. شرایط همیشه آنطور که می‌خواهید پیش نمی‌رود و مصدومیت چیزی نبود که انتظارش را داشتم ولی بدانید که من دوباره تلاش خواهم کرد، زیرا این در ذات من است و تا زمانی که فوتبال بازی می‌کنم، تمام تلاشم را خواهم کرد که اروگوئه را قهرمان کنم. چند ماه دیگر می‌بینمتان.»


بازگشت رؤیایی با هت‌تریک ژکو
شروع طوفانی آقای خاص در فنرباغچه
دور اول پلی‌آف لیگ قهرمانان اروپا از روز سه‌شنبه آغاز شد و در یکی از مهم‌ترین رقابت‌ها، تیم فنرباغچه ترکیه در اولین بازی رسمی خوزه مورینیو به عنوان سرمربی این تیم میهمان تیم لوگانوی سوئیس بود. لوگانو که هفته گذشته در دیداری تدارکاتی با درخشش مهدی طارمی مغلوب اینتر شده بود، گل اول این مسابقه را به ثمر رساند اما بیست و دومین هت‌تریک‌ دوران حرفه‌ای ادین ژکوی ۳۸ ساله، تیم مورینیو را به بازی برگرداند. پس از گل دوم لوگانو، فردی کادی‌اوغلو ستاره ترکیه در یورو ۲۰۲۴ گل چهارم فنرباغچه را به ثمر رساند و بازی با گل لحظه آخری لوگانو با حساب ۴-۳ به سود فنرباغچه خاتمه یافت. رقابت برگشت دو تیم هفته آینده در ترکیه برگزار خواهد شد.
مورینیو که تنها مربی فاتح هر سه جام باشگاهی اروپاست، مأموریت سختی برای رساندن فنرباغچه به مرحله اصلی لیگ قهرمانان اروپا خواهد داشت. این تیم برای آخرین بار در سال ۲۰۰۸ به مرحله نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسید و در ۱۵ سال اخیر، سابقه هفت شکست در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان را دارد. برای صعود به مرحله گروهی رقابت‌ها، فنرباغچه سه مرحله پلی‌آف و پنج بازی دیگر پس از این رقابت را در پیش دارد و در صورت صعود به مرحله اصلی، مورینیو شروعی رؤیایی را با این تیم سوپرلیگ ترکیه رقم خواهد زد. کار فنرباغچه در سوپرلیگ ترکیه ۱۷ روز بعد با رقابت مقابل آدانا دمیراسپور آغاز خواهد شد.

جستجو
آرشیو تاریخی