صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • المپیک
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و ده - ۰۴ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و ده - ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۴

فهرست مازاد انزو مارسکا مشخص شد

زیادی‌های چلسی

فرخ حسابی
خبرنگار

نام‌های بزرگی، چلسی را در تور امریکا همراهی نمی‌کنند و درباره آینده شش نفر از آنها به طور خاص تردید وجود دارد. باشگاه 28 بازیکن را معرفی کرده که به امریکا می‌روند و در این کشور با سلتیک، کلاب امه‌ریکا و رقیب لیگ برتری، منچسترسیتی دیدار می‌کنند، آخرین دیدار تیم انزو مارسکا هم 17 مرداد برابر رئال مادرید به انجام می‌رسد.
به جز پنج بازیکنی که تعطیلات طولانی‌تری داشتند و دیوردیه پتروویچ که مصدوم است، 43 بازیکن به دلایل مختلف چلسی را همراهی نمی‌کنند. اما نرفتن روملو لوکاکو، کپا آریسابالاگا، تروه شالوبا، چزاره کاسادی، داوید داترو فوفانا و مالانگ سار به تردیدها درباره آینده‌شان دامن می‌زند و این احتمال را تقویت می‌کند که در تابستان برای همیشه از تیم جدا می‌شوند.
این شش بازیکن روی هم 190 میلیون پوند برای چلسی هزینه برداشته‌اند اگرچه شالوبا هزینه‌ای نداشت و از آکادمی به تیم اول باشگاه رسید و سار به عنوان بازیکن آزاد و با پایان قراردادش با نیس راهی استمفوردبریج شد. بر اساس گزارش ترانسفرمارکت، چلسی باید روی چهار بازیکن دیگر 120 میلیون پوند ضرر بدهد چون ارزش لوکاکو، آریسابالاگا، فوفانا و کاسادی به اضافه شالوبا و سار روی هم 70 میلیون پوند بیشتر نیست.
جدایی لوکاکو جای تعجب ندارد با توجه به اینکه از سال 2021 که با 5/97 میلیون پوند به چلسی برگشت، نتوانست بدرخشد و دو فصل قبل را به صورت قرضی برای اینترمیلان و رم بازی کرده و آبی‌ها مصمم هستند به صورت دائم او را در این تابستان بفروشند. بازگشت به سری A محتمل است و ناپولی به او علاقه دارد با توجه به ابهامی که در مورد آینده مهاجم این تیم، ویکتور اوسیمن وجود دارد.
آریسابالاگا سال 2018 با 71 میلیون پوند آمد و فصل قبل را به صورت قرضی برای رئال مادرید بازی کرد. انتظار می‌رود در این تابستان از تیم جدا شود و گفته می‌شود چلسی مذاکراتی با فیلیپ یورگنسن دروازه‌بان ویارئال داشته است. شاید تعجب‌آورترین مورد به شالوبا مربوط شود که از آکادمی باشگاه آمده اما وسلی فوفانا، اکسل دیزاسی و خرید جدید تیم، توسین آدارابیویو در سمت راست دفاع میانی به او ترجیح داده می‌شوند. فروش شالوبا به مذاق هواداران هم خوش نیامده و یک نفر نوشته: «این اصلاً عاقلانه نیست، او در زمین حرفش را می‌زند اما انگار کافی نیست.» و یک نفر دیگر گل به یادماندنی او به کریستال پالاس در نخستین بازی‌اش در لیگ برتر را به اشتراک گذاشته و نوشته: «ببینید گل زدن برای تیم دوران بچگی چه حسی دارد، او شایسته احترام بیشتری است. باید به برخی این را یادآوری کرد، نباید با یکی از خودتان اینطور رفتار کنید.»
داترو فوفانا اما فصل قبل به صورت قرضی برای اونیون برلین و برنلی بازی کرد و احتمالاً از چلسی که تنها چهار بازی برایش انجام داده، جدا می‌شود.
سار از فصل 2022-2021 برای آبی‌ها بازی نکرده و فصل قبل را در تیم زیر 21 سال باشگاه سپری کرد بعد از آنکه انتقال قرضی‌اش به لوهاور موفق نبود. کاسادی هم که فصل قبل بازیکن قرضی لسترسیتی بود، فروخته می‌شود اگر پیشنهاد خوبی برایش بدهند.
آرماندو بروخا هم یکی از 28 بازیکنی است که به امریکا می‌رود اما احتمالاً او را هم نمی‌خواهند. بیشتر بازیکنان دیگری که چلسی با خود نمی‌برد، بازیکنان رده‌های سنی پایین‌تر هستند.
اما مارک کوکوریا، انزو فرناندس، کانر گالاگر، مویزس کایسدو و کول پالمر به دلیل همراهی تیم‌های ملی‌شان در مراحل پایانی یورو 2024 و کوپاامریکا تعطیلات طولانی‌تری داشتند و به امریکا نرفتند. در این تور فرصت نخستین بازی برای امثال آدارابیویو، کایرنان دوزبری هال، رناتو وگا و مارک گویو فراهم می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی