صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • المپیک
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و ده - ۰۴ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و ده - ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۴

گواردیولا همچنان به جوانان اعتماد می‌کند و نتیجه می‌گیرد

جیمز مک اتی، ستاره جدید پپ

پپ گواردیولا در آستانه شروع فصل 2025-2024 درباره یکی از بازیکنان جوان منچسترسیتی ادعای بزرگی کرد. گواردیولا از سال 2016 که به سیتی آمده جسارت زیادی به خرج داده و به بازیکنان جوان فرصت بازی داده، امثال فیل فودن، ریکو لوییز، اسکار باب و کول پالمر از جمله کسانی هستند که با اعتماد پپ توانستند بدرخشند.
این مربی که هفته‌ای حدود 380 هزار پوند دستمزد می‌گیرد، از زمان کار در بارسلونا به بازیکنان جوان میدان داده و آنها را به تیم اول آورده است، بازیکنانی مثل سرخیو بوسکتس، پدرو رودریگس و تیاگو آلکانتارا. گواردیولا مربی بایرن مونیخ بود که در سال 2013 تیاگو را خریدند در حالی که تنها 22 سال داشت و به تدریج به یکی از بازیکنان تأثیرگذار این تیم تبدیل شد.
مربی منچسترسیتی همواره با خریدهای بزرگش یاد می‌شود اما نمونه‌های زیادی وجود دارد از اعتمادش به بازیکنان جوان که در میان بزرگسالان خودشان را ثابت کردند.
سیتی یکی از بهترین آکادمی‌های جهان را دارد و همیشه در پنجره نقل و انتقالات مجبور به خرید نیست تا تیمش را تقویت کند. جوانان درخشانی مثل فودن، لوییز و باب در طول این سال‌ها شاخص عملکرد آکادمی باشگاه بوده و ثابت کرده‌اند می‌توان به بازیکنان پرورش‌یافته در آکادمی اتکا کرد.
گواردیولا در آستانه بازی پیش‌فصل با سلتیک گفت، قصد دارد جیمز مک اتی را به تیم اول باشگاه بیاورد. او از طریق حساب ایکس رسمی باشگاه گفت: «ما نسبت به او نظر خیلی خوبی داریم، دوست دارم کارش را ببینم، می‌خواهم فصل بعد با ما باشد، او می‌تواند در فضاهای کوچک هم کار کند. از نظر فیزیکی پیشرفت زیادی کرده و در تیمی بوده که برای بقا می‌جنگیده، وقتی شما در چنین شرایطی رشد می‌کنید، چیزهای زیادی به دست می‌آورید.»
مک اتی از این حرف‌های پپ که او را شایسته تیم اول باشگاه می‌داند، خوشحال می‌شود. این بازیکن 21 ساله می‌تواند در نقش شماره 10، هافبک وسط و بال بازی کند. تنها دو تیم در تاریخ لیگ برتر کمتر از شفیلدیونایتد فصل قبل امتیاز گرفتند(16 امتیاز)؛ دربی‌کانتی فصل
 2008-2007 که 9 امتیاز و ساندرلند فصل
2006-2005 که 15 امتیاز گرفت. با این وجود، مک اتی در حضور قرضی‌اش در این تیم درخشید و کارشناسان به تمجید از او پرداختند که برای اولین بار در ترکیب اصلی در لیگ برتر بازی می‌کرد. با توجه به قابلیت‌های فنی این بازیکن انگلیسی، درک خوبش از نیازهای پپ گواردیولا و تجربه و تنوع کارایی‌اش در لیگ برتر منطقی است که به او فرصت ارائه توانایی‌هایش در سطح اول باشگاه منچسترسیتی داده شود.
جستجو
آرشیو تاریخی