تماشای بازی‌های المپیک برای ایرانی‌ها چقدر آب می‌خورد؟

با یک میلیارد تومان المپیک را از نزدیک ببینید

فائزه زمانی / فرقی نمی‌کند برای اولین بار به پاریس بروی یا برای چندمین بار، عروس اروپا همیشه چیزهای جدیدی دارد که می‌تواند مسافرانش را سورپرایز کند؛ مخصوصاً اگر بهانه سفر به این کشور المپیک 2024 باشد. طبق اعلام مسئولان فرانسوی تا حالا حدوداً 10 میلیون بلیت برای تماشای رقابت‌های المپیک به فروش رسیده است؛ تقریباً 2میلیون بیشتر از المپیک 2020 توکیو که در تاریخ ورزش فرانسه بی‌سابقه بوده و توانسته رکورد فروش بلیت المپیک را که مربوط به 1996 آتلانتا بود، بشکند.
از آنجایی که پاریس عروس شهرهای جهان بوده و شگفتی‌های زیادی برای جذب مخاطب دارد و با توجه به جذابیت مراسم افتتاحیه و برگزاری آن روی رود سن، مسافران زیادی خودشان را به این شهر می‌رسانند تا از تماشای المپیک به میزبانی پاریسی‌ها جا نمانند. در این بین باتوجه به حضور کاروان 40 نفره ایران در المپیک 2024 قطعاً تعدادی از ایرانی‌ها هم خواهان سفر به فرانسه هستند.
طبق اعلام آژانس‌های مختلف، هزینه پکیج‌های سفر 5 الی 6 روزه به پاریس متفاوت است اما میانگین تور المپیک چیزی حدود 200 میلیون تومان آب می‌خورد که البته باید 50 میلیون بابت هزینه ویزا به آن اضافه کرد. این تمام ماجرا نیست و سفر به پاریس نیاز به ضمانتنامه دارد که چیزی حدود 800 میلیون تا یک‌میلیارد و 500 میلیون تومان هم بسته به شرایط هر فرد، باید پرداخت شود.
همچنین مسافران المپیکی قطعاً هزینه‌هایی جدا از پکیج مسافرتی خود برای حضور چندروزه در پاریس خواهند داشت که این هزینه‌ها شامل 945 هزارتومان بابت جاذبه‌های طبیعی، 2 میلیون تومان بابت وعده‌های غذایی و 315 هزارتومان بابت حمل و نقل و رساندن خود به محل مسابقات می‌شود. قطعاً مسافران المپیک باید هزینه بلیت مسابقات را هم جدا پرداخت کنند که بسته به رشته‌های مختلف قیمت بلیت‌ها از 8 میلیون تومان شروع شده و حتی ممکن است به 43 میلیون تومان یا حتی بیشتر از این هم برسد.
 امیر جدیدی یکی از سوپراستار‌های سینما احتمالاً یکی از ایرانیانی است که به تماشای رقابت‌های المپیک پاریس خواهد نشست. از آنجایی که او قرار است در فیلمی تحت عنوان «منصور» که سرگذشت منصور بهرامی تنیسور مشهور کشورمان است، بازی کند،  بامداد سه‌شنبه راهی فرانسه محل زندگی بهرامی شد تا گمانه‌زنی‌هایی در این باره مطرح شود. او با تنیس بیگانه نبوده و سال‌هاست که در این زمینه فعالیت کرده و حتی آموزش می‌دهد که با توجه به حضور ستاره‌هایی مثل نواک جوکوویچ و رافائل نادال در المپیک پاریس، احتمال دارد او به تماشای رقابت‌های تنیس بنشیند.
جستجو
آرشیو تاریخی