بلاتکلیفی گرایی‌ها؛ از بوکس روی رینگ تا تمرین برای آلبانی

معطل بین ‌MMA و کشتی

محسن وظیفه/ برخلاف المپیک 2020 توکیو و بسیاری از مسابقات جهانی سال‌های اخیر این‌بار خبری از برادران ‌گرایی در تیم ملی کشتی فرنگی نیست. از جهانی 2017 فرانسه تا الان حداقل یکی از این دو در ترکیب تیم ملی بودند و با درخشش جذابیت‌های کشتی فرنگی را به شکل عجیبی بالا برده بودند. بارها فنونی که محمدرضا و محمدعلی‌ گرایی در مسابقات جهانی و المپیک اجرا کرده‌اند به تیتر یک رسانه‌های دنیا تبدیل شده اما حالا برای المپیک پاریس نه خبری از محمدرضا است و نه از محمدعلی؛ دو کشتی‌گیری که فقط ساخته شدند تا در کشتی خوش بدرخشند اما بعضی از کارها و رفتارهای اشتباه و البته اندکی هم بدشانسی باعث شد تا این دو کشتی‌گیر کمی از دوران اوج خود فاصله بگیرند و حالا در موقعیتی باشند که قابل پیش‌بینی نبود. محمدرضا‌ گرایی در وزن 67 کیلوگرم طلای جهان و المپیک را گرفت و به یکی از اساطیر کشتی تبدیل شد که کمتر از یک ماه هم طلای المپیک را گرفت و هم طلای جهان را اما برای حضور در پاریس او نتوانست حریف سعید اسماعیلی شود و در نهایت از ترکیب تیم ملی خط خورد.
محمدعلی‌ گرایی هم سال گذشته در جهانی بلگراد در کشتی محمدرضا با حریف ژاپنی نتوانست احساساتش را کنترل کند و وقتی محمدرضا از حریفش جلو بود با پرتاب بطری سعی کرد زمان کشتی را متوقف کند؛ کاری که منجر به محرومیت محمدعلی شد و همین باعث شد تا او خیلی دیر شانس رسیدن به تیم ملی را داشته باشد. با نظر کادرفنی ‌گرایی باید در مجارستان به مدال طلا می‌رسید تا شانس برگزاری مسابقه با کاویانی‌نژاد را داشته باشد که به دلیل شکست در مجارستان محمدعلی‌ گرایی هم شانس حضور در المپیک را از دست داد. حالا برادران ‌گرایی بعد از اینکه شانس صعود به المپیک را از دست دادند، هر دو به لحاظ روحی ضربه خوردند و این روزها را به شکل عجیب و غریبی سپری می‌کنند. محمدرضا‌ گرایی چند روزی را در سفر خارج از کشور سپری کرد و محمدعلی هم سعی کرد بیشتر اوقات را کنار همسر و فرزندش سپری کند.
موضوع عجیب زمانی بود که محمدرضا در اینستاگرامش فیلمی از تمرینات بوکس منتشر کرد تا به نوعی خبر از ورودش به MMA بدهد اما هنوز به طور رسمی حرفی در این‌باره نزده و رئیس هیأت کشتی استان فارس از آغاز تمرینات کشتی برادران ‌گرایی و تلاش برای حضور در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی خبر داد: «با رضا در ارتباطم اما هنوز تصمیمی در مورد آینده نگرفته، به هرحال دوست دارد یک‌جوری آرامش پیدا کند. او هنوز شرایط روحی‌اش مساعد نشده و باید یک مقدار خودش را جمع و جور کند، با وجود این مطمئنم دوباره کشتی می‌گیرد. علی تمرین کشتی می‌کند و به احتمال زیاد در 82 کیلوگرم هم برای مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی مدعی باشد.»
جستجو
آرشیو تاریخی