100 دوربین و 200 گوشی هوشمند

مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک پاریس با بزرگترین پوشش تلویزیونی زنده همراه است. این نمایش۳ ساعت و ۴۵ دقیقه‌ای شامل رژه هیأت‌های ورزشی کشورها در یک مسیر۶ کیلومتری با ۸۵ کشتی روی رودخانه سن می‌شود. به گفته بخش رادیو تلویزیونی کمیته بین‌المللی المپیک که مسئول فیلمبرداری تصاویر و ارائه آنها به شبکه‌هایی است که حق پخش آن را خریداری کرده‌اند، این مراسم افتتاحیه بزرگترین کار تولیدی از نظر تجهیزات تاکنون است.
برای پوشش هرچه کامل‌تر، در تمام طول مسیر مراسم و در اطراف رود سن از پل استرلیتز گرفته تا تروکادرو و در نزدیکی بناهای تارخی مثل کلیسای نتردام و موزه لوور بیش از ۱۰۰ دوربین فیلمبرداری مستقر شده است. بیش از ۲۰۰ گوشی هوشمند هم روی کشتی‌ها نصب خواهد شد تا چشم‌اندازی «بی‌نظیر» از این مراسم را از نگاه ۶ تا ۷ هزار ورزشکاری که قرار است در رژه افتتاحیه شرکت کنند، به صدها میلیون بیننده‌ای که انتظار می‌رود این پخش تلویزیونی را دنبال کنند، ارائه کند.
به گفته مسئولان بخش صوت و تصویر کمیته بین‌المللی المپیک، این تعداد دوربین سه برابر تعداد دوربین‌های به کار گرفته شده در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو است که به دلیل همه‌گیری کرونا در سال ۲۰۲۱ برگزار شد. علاوه بر این، از هشت پهپاد، سه هلیکوپتر و چهار قایق مجهز به سیستم‌های دوربین ویژه استفاده خواهد شد.
شرکت تابعه کمیته بین‌المللی المپیک برای ارائه تصاویر به شبکه‌های تلویزیونی در سراسر جهان از امکانات شبکه‌های مخابراتی اپراتور فرانسوی اورانژ  (Orange)استفاده خواهد کرد. اورانژ همچنین یکی از اسپانسرهای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس است.

جستجو
آرشیو تاریخی