صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • المپیک
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و ششصد و هفت - ۰۱ مرداد ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و ششصد و هفت - ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - صفحه ۸

در حاشیه

مردم دنیا خواستار عدم حضور ورزشکار جنایتکار
زن ارتشی و کودک‌کش صهیونیست را  از المپیک اخراج کنید

در حالی که نهادهای ورزشی جهان چشم بر وقایع خونبار غزه بسته و اسرائیل را از المپیک اخراج نکرده‌اند، در کمترین فاصله زمانی تا شروع المپیک تابستانی ۲۰۲۴ در شهر پاریس پایتخت فرانسه، مردم دنیا حضور پررنگی در فضای مجازی دارند و خواستار محرومیت ورزشکاران رژیم صهیونیستی از شرکت در رویداد نخست ورزشی دنیا هستند.
این در حالی است که IOC تاکنون با رفتار دوگانه تصمیمی بر اخراج این ورزشکاران نداشته و برعکس صحنه پاک ورزشی را با حضور جنایتکارانی که دستشان به خون کودکان بی‌گناه غزه آغشته است، آلوده می‌کند.
یکی از این افراد جنایتکار، شای کاکن عضو تیم ملی قایقرانی بادبانی اسرائیل است که عضو این ارتش تروریستی است؛ ارتش جنایتکار که در باریکه غزه مشغول کشتار و نسل‌کشی علیه مردم بی‌گناه هستند.
در حالی که فلسطینی‌ها با کشتار رژیم صهیونیستی علیه غزه روبه‌رو هستند و معترضان حامی فلسطین در سراسر جهان، از کمیته بین‌المللی المپیک خواسته‌اند این رژیم را از حضور در المپیک منع کند، در کمال تعجب کمیته المپیک جهانی با بی‌خیالی تمام اجازه حضور به این تبهکار را داده است. براساس آمارها، حدود ۳۸ هزار فلسطینی از جمله دست‌کم ۱۵ هزار کودک در حمله‌های رژیم صهیونیستی در غزه از ۱۵ مهر ۱۴۰۲ تا کنون به شهادت رسیده‌اند.
کسانی که خواهان این ممنوعیت هستند، می‌گویند رژیم صهیونیستی که در دیوان بین‌المللی دادگستری به نسل‌کشی متهم شده است، باید با پیامد اقدام‌های خود روبه‌رو شود.
رژیم صهیونیستی با وجود جنگ و کشتار طی حدود ۱۰ ماه گذشته با هیچ تهدیدی برای محرومیت از مسابقه‌های المپیک مواجه نیست.

 

سورپرایز افتتاحیه
با حضور زیدان

شاید زین‌الدین زیدان اسطوره فوتبال فرانسه مشعل افتتاحیه المپیک پاریس را روشن کند. در حالی که گمانه‌زنی‌های زیادی در این باره وجود دارد که چه کسی مشعل افتتاحیه را روشن می‌کند، حالا طبق صحبت‌های رئیس کمیته سازماندهی رقابت‌ها علاوه بر ماری خوزه پرک قهرمان سه دوره المپیک، احتمال دارد زیدان اسطوره فوتبال فرانسوی‌ها هم در افتتاحیه المپیک حضور پیدا کرده و با روشن کردن مشعل، همه را غافلگیر کند.
کمیته ملی المپیک فرانسه هنوز خبری رسمی در این باره اعلام نکرده است اما طبق شنیده‌ها و گمانه‌زنی‌هایی که در فرانسه وجود دارد احتمال حضور او در مراسم افتتاحیه زیاد است. بی‌شک اگر این اتفاق بیفتد، علاوه بر برگزاری مراسم روی رود سن، حضور زیدان یکی دیگر از شگفتی‌های افتتاحیه المپیک پاریس خواهد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی