خبر

ایران همچنان در رده دوم آسیا
فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) رده‌بندی تیم‌های ملی فوتبال در ماه جولای ۲۰۲۴ را منتشر کرد که جایگاه ایران نسبت به رده‌بندی قبلی تغییری نکرده است. شاگردان امیر قلعه‌نویی همچنان در جایگاه بیستم جهان هستند و با ۱۶۱۱.۱۶ امتیاز در میان تیم‌های آسیایی پس از ژاپن، رده دوم را در اختیار دارند. در این رده‌بندی اسپانیا بعد از قهرمانی در یورو ۲۰۲۴ صعود ۵ پله‌ای داشته است. آرژانتین نیز پس از قهرمانی در کوپا‌امریکا ۲۰۲۴ به عنوان قهرمان جام جهانی ۲۰۲۲ قطر همچنان صدرنشین است. در این رده‌بندی انگلیس با حضور در فینال یورو یک پله صعود کرد و جای برزیل را که در جریان رقابت‌های کوپا حذف شد، گرفت. در قاره آسیا هم کره‌جنوبی پس از تیم‌های ژاپن و ایران در جایگاه سوم قرار دارد و استرالیا و قطر هم رده‌های چهارم و پنجم را به خود اختصاص داده‌اند.


جریمه 82 هزار دلاری سپاهان
کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا احکام انضباطی مربوط به دیدار تیم‌های فوتبال سپاهان و الهلال عربستان در لیگ قهرمانان آسیا را اعلام کرد. بر این اساس، کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا باشگاه سپاهان را به دلیل خروج دیرهنگام اعضای تیم از رختکن برای شروع بازی و تأخیر یک و نیم دقیقه‌ای در آغاز مسابقه با الهلال در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا هزار دلار جریمه کرد. همچنین در بند بعدی نوشته شد که سپاهان به دلیل پرتاب ۱۲ شیء (شامل پنج بطری آب و هفت دستمال رولی) به زمین یا محوطه اطراف آن، پرتاب ۲۶ شیء آتش‌زا و نیز بروز درگیری میان هواداران، باید ۷۱ هزار دلار جریمه پرداخت کند. در بند سوم نیز نوشته شد که باشگاه سپاهان به دلیل کوتاهی از انجام تعهدات خود برای رعایت و اجرای قوانین ایمنی و انجام اقدامات احتیاطی ایمنی، به پرداخت ۱۰ هزار دلار محکوم شده است. مجموع این جرایم به عدد ۸۲ هزار دلار می‌رسد که باید در مدت ۳۰ روز از صدور حکم پرداخت شود.
 

بانوی قائمشهری در لیگ اروپا
شقایق روزبهان قائمشهری کاپیتان اسبق سپاهان و یکی از هافبک‌های تهاجمی فوتبال ایران با عقد قراردادی، تیم پیونیک ارمنستان را در پیکارهای باشگاه‌‌های اروپا همراهی می‌کند. هافبک ۲۹ ساله و ملی‌پوش فوتبال بانوان ایران یکی از ۴ بازیکن کشورمان است که به تیم پیونیک ارمنستان ملحق شده تا در مرحله مقدماتی لیگ اروپا به میدان برود. پیونیک چهار بازیکن ایرانی را برای تقویت خود در نظر گرفته که روزبهان یکی از آنهاست و انتظار می‌رود مهره ثابت تیمش هم باشد.
 

دبل طارمی در اینتر
مهدی گام اول را محکم برداشت

 تیم فوتبال اینتر در نخستین دیدار دوستانه خود در اردوی پیش فصل به مصاف لوگانو رفت که این بازی در نهایت با برتری ۳ بر ۲ اینتر همراه بود. مهدی طارمی که در ترکیب اصلی اینتر به میدان رفته بود موفق شد در دقایق ۵۰ (از روی نقطه پنالتی) و ۵۸ دروازه نماینده سوئیس را باز کند تا آمادگی خود را نشان دهد. با هماهنگی مسئولان تیم فوتبال اینترمیلان، شاگردان اینزاگی قرار است در ۵ دیدار دوستانه دیگر نیز به میدان بروند. آنها قرار است اول مرداد مقابل پرگولیتزه ایتالیا صف‌آرایی کنند، نراتزوری در سومین دیدار ۶ مرداد برابر لاس پالماس اسپانیا به میدان خواهد رفت و ۱۲ مرداد نیز تیم فوتبال پیزا را برابر خود می‌بیند. بازی با الاتحاد عربستان ۱۷ مرداد و دیدار برابر چلسی انگلیس در ۲۱ مرداد، چالش‌های بعدی شاگردان اینزاگی است.


رئیس فدراسیون میهمان تیم نوجوانان
دور جدید تمرینات تیم فوتبال نوجوانان کشورمان برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا از دیروز در تهران آغاز شد و تا دوم مرداد ادامه دارد. دیروز در دومین روز برگزاری این اردو، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال با حضور در مرکز ملی فوتبال در کنار دیدار با ملی‌پوشان نوجوان کشورمان و آرزوی موفقیت برای آنها در برنامه‌های پیش‌رو جلسه‌ای را با محمود پازوکی، مدیر تیم و عباس چمنیان، سرمربی تیم نوجوانان برگزار کرد. در این جلسه که در مورد روند آماده‌سازی و برنامه‌های تیم صحبت شد، ریاست فدراسیون با تأکید بر حمایت همه‌جانبه از تیم نوجوانان، بر لزوم برگزاری اردوهای خارج از کشور و دیدارهای تدارکاتی مورد نیاز تأکید داشت که قرار شد با انجام هماهنگی‌های لازم این امر محقق شود. گفتنی است، قرعه‌کشی مرحله مقدماتی رقابت‌های زیر ۱۷ سال قهرمانی آسیا ماه گذشته در مالزی برگزار شد و تیم نوجوانان کشورمان در گروه A این مسابقات در کنار اردن، سوریه، هنگ‌کنگ و کره‌شمالی قرار گرفت. مسابقات این گروه از ۲۸ مهر تا ۶ آبان سال‌جاری به میزبانی کشور اردن برگزار می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی