سهمیه بازیکن خارجی حریفان در لیگ نخبگان چند نفر است

تیم‌های ایرانی به جای ایرانی ها


نمایندگان فوتبال کشورمان در مسابقات لیگ نخبگان آسیا درحالی خواستار افزایش سهمیه بازیکنان خارجی هستند که رقبایشان شرایط متفاوتی نسبت به آنها دارند.
 در لیگ حرفه‌ای عربستان، هر تیم می‌تواند حداکثر از 8 بازیکن خارجی در زمین استفاده کند اما در سایر تورنمنت‌های فوتبالی این کشور، چنین محدودیتی وجود ندارد.
 در امارات نیز تیم‌های حاضر در ادنوک لیگ، می‌توانند از 5 بازیکن با ملیت غیراماراتی و 5 بازیکن خارجی که اقامت امارات دارند، بهره ببرند. امکان استفاده از 6 بازیکن خارجی به صورت همزمان در زمین مسابقه وجود دارد و در لیست بازی هم نام 8 بازیکن غیراماراتی قابل ثبت است.
 در لیگ ستارگان قطر هم 7 بازیکن خارجی در هر تیم حضور دارد که 2 نفر از آنها حتماً باید متولد سال 2002 به بعد باشند. از 5 بازیکنی که محدودیت سنی ندارند، هیچ‌کدام نباید دروازه‌بان باشند و از 2 سهمیه دیگر هم تنها یک بازیکن امکان بازی به عنوان دروازه‌بان را دارد.
 قطری‌ها علاوه بر این سهمیه، می‌توانند 4 بازیکن با ملیت غیرقطری اما مقیم این کشور را هم جذب کنند که در نهایت امکان استفاده از 7 بازیکن خارجی به صورت همزمان در زمین مسابقه وجود دارد. کارگروه نظارت بر قراردادها درحالی سهمیه 5 بازیکن خارجی را به تیم‌های ایرانی اختصاص داد که با نگاه به شرایط تیم‌های عربی می‌توان به این نتیجه رسید که تیم‌های ایرانی رقابت ناموزونی با حریفان عربی خود در لیگ نخبگان آسیا خواهند داشت.

جستجو
آرشیو تاریخی