آلکاراس و جوکوویچ به دنبال تاریخ‌سازی

تکرار فینال بزرگ در ویمبلدون

روز جمعه دو مسابقه مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های گرنداسلم تنیس ویمبلدون در لندن برگزار شد و دو فینالیست سال گذشته این رقابت‌ها، موفق شدند بار دیگر به مرحله نهایی رقابت‌ها برسند. در یک مسابقه حساس، نزدیک و جذاب، کارلوس آلکاراس اسپانیایی مدافع عنوان قهرمانی پس از نزدیک به سه ساعت ماراتن، با نتیجه سه بر یک از سد دنیل مدودف روس گذشت؛ بازیکنی که در مرحله قبل، یانیک سینر مرد شماره یک تنیس جهان را از دور رقابت‌ها حذف کرده بود اما نتوانست مقابل آلکاراس حرفی برای گفتن داشته باشد. او اولین بازیکن اسپانیایی تاریخ تنیس پس از رافائل نادال است که بیش از یکبار حضور در فینال رقابت‌های تنیس ویمبلدون را تجربه می‌کند. با قهرمانی در این رقابت‌ها، او در یک فصل موفق به قهرمانی در رولان گاروس و ویمبلدون خواهد شد و چهارمین عنوان بزرگ دوران حرفه‌ای خود را کسب خواهد کرد. وی پس از پایان بازی، از هیجان خود برای کسب عنوان قهرمانی در شب تقابل تیم ملی کشورش با انگلیس در فینال یورو ۲۰۲۴ نیز صحبت کرد.
پس از این مسابقه، نواک جوکوویچ پرافتخارترین تنیسور تاریخ در رقابت‌های گرنداسلم به مصاف پدیده جام یعنی لورنزو موستی از ایتالیا رفت و با وجود مصدومیت از ناحیه زانو، در سه ست قدرتمندانه این بازیکن را شکست داد و به فینال رسید. او با ۳۷ سال و ۵۳ روز سن، به اولین بازیکن تاریخ تبدیل شد که پس از ۳۵ سالگی به سه فینال متوالی ویمبلدون راه پیدا می‌کند. جوکوویچ که در طول این فصل تنیس هیچ فینالی را تجربه نکرده بود، برای کسب عنوان قهرمانی باید انتقام شکست سال گذشته را از آلکاراس بگیرد؛ فینالی که پس از ساعت‌ها تقابل بین دو اعجوبه نسل گذشته و نسل جدید تنیس، در نهایت به سود کارلوس آلکاراس به اتمام رسید و این بازیکن اسپانیایی، برای اولین‌بار جام قهرمانی ویمبلدون را بالای سر برد. در تقابل‌های رودررو، جوکوویچ سه بار و آلکاراس دو بار به پیروزی رسیده‌اند و آخرین دیدار رسمی دو بازیکن در رقابت‌های انتهای فصل تورین، با پیروزی دو بر صفر بازیکن باتجربه صربستانی همراه بوده است.
تقابل این دو بازیکن، از ساعت ۱۶:۳۰ روز یکشنبه در زمین مرکزی ویمبلدون آغاز خواهد شد و در یک روز شلوغ ورزشی، انتظار می‌رود ستارگان هنری و ورزشی زیادی در ورزشگاه برای تماشای این مسابقه حساس حضور پیدا کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی