بررسی رویدادهای جالب یورو ۲۰۲۴

جام اتفاق‌های عجیب

رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ در حالی امشب به پایان می‌رسد که یکی از دو تیم اسپانیا و انگلیس که به بازی فینال این تورنمنت راه پیدا کرده‌اند، به عنوان قهرمانی می‌رسند. اما در این مسابقات، اتفاق‌های جذاب و بعضاً مهمی رخ داد که توجه بسیاری از رسانه‌ها و هواداران را به خود جلب کرد.
 
یامال، چهره ویژه یورو
قطعاً یکی از مهم‌ترین چهره‌های این دوره از یورو، لامین یامال بازیکن جوان اسپانیا بود که رکورد جوان‌ترین بازیکن تاریخ این رقابت‌ها را با 16 سال سن به خود اختصاص داد. بازیکنی که تصاویری از درس خواندن او منتشر شد و پس از آن هم به دلیل قانون آلمان در حمایت از کار نکردن جوانان از ساعت 20 به بعد در این کشور، در تعدادی از بازی‌های لاروخا تعویض شد که بازتاب‌های زیادی داشت.
 
رونالدو جلوتر از همه
یکی دیگر از چهره‌های این تورنمنت، کریستیانو رونالدو بود که مانند همیشه در مرکز توجه قرار داشت. دوربین‌ها هر حرکت ستاره پرتغالی را به ثبت می‌رساندند و حتی هواداران هم بشدت مشتاق بودند تا خودشان را به این فوق ستاره برسانند. این موضوع تا جایی پیش رفت که در دیدارهای پرتغال، یکی از چالش‌ها حضور جیمی‌جامپ‌ها در زمین برای رسیدن به رونالدو بود. در جریان دیدار ترکیه و پرتغال به خاطر حضور رونالدو، چند بار جیمی‌جامپ‌ها به زمین رفتند و موجب توقف بازی برای دقایقی شدند. حتی پس از سوت پایان هم یکی از هواداران از جایگاه‌ به زمین دوید تا به سمت ستاره پرتغالی برود. یکی از مأموران حین دویدن به سمت جیمی‌جامپ روی گونسالو راموس تکل رفت و موجب سرنگون شدن مهاجم پرتغالی شد.
 
وعده مدیر به هواداران
اسکاتلند برای صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی در بازی آخر نیاز به پیروزی برابر مجارستان داشت و اگر با گل‌های زیادی این دیدار را می‌برد شانس حضورش در مرحله حذفی بیشتر می‌شد. پیش از این دیدار مدیر یکی از شرکت‌های اسکاتلند به کارکنانش وعده داد در صورتی که تیم ملی کشورش پیروز شود، دو ساعت دیرتر می‌توانند به سر کار بروند. اگر اسکاتلند با بیش از سه گل پیروز شود، دوشنبه نیازی نیست به سرکار بروند و تعطیل خواهند بود. با این حال اسکاتلند از مجارستان شکست خورد و از صعود به دور بعد بازماند تا کارمندان مجبور به رفتن سرکار در سر وقت شوند.
 
اشتباه خبرنگار اسکاتلندی
خبرنگاران در طول تورنمنت‌ها به دلیل فشار کار زیاد ممکن است اشتباه کنند. یکی از خبرنگاران اسکاتلندی نشریه گاردین هنگام سؤال از استیو کلارک دچار اشتباه شد. او گفت: «استیو کلارک هستم از گاردین». خبرنگار گاردین که متوجه اشتباه خود نشده بود سؤالش را در حالی پرسید که سرمربی اسکاتلند با تعجب او‌ را نگاه می‌کرد. کلارک با لبخند به خبرنگار گفت: «تو استیو کلارک نیستی. من استیو کلارک هستم. گیج شده‌ای؟»
 
تماشاگر بدشانس
پیش از دیدار لهستان و اتریش از یک هوادار عکسی منتشر شد که همه نگاه‌ها را به خود معطوف کرد. صندلی این تماشاگر دقیقاً روبه‌روی یک ستون بود و به جای زمین تنها ستون را می‌دید. او برای سفر به آلمان و تهیه بلیت هزینه کرده بود تا بازی تیم ملی کشورش را تماشا کند اما در نهایت تماشای ستون نصیبش شد.
 
خواب عمیق
انگلیس در نخستین بازی‌اش در ورزشگاه شالکه به مصاف صربستان رفت‌. ساعاتی پس از پایان بازی ویدیویی منتشر شد که سر و صدای زیادی کرد. یکی از هواداران انگلیس از خود فیلم گرفته بود و مدعی شد که ساعت چهار صبح از خواب بیدار و متوجه شده است ورزشگاه خالی از تماشاگر است. معلوم نیست چرا کارکنان و مأموران امنیتی متوجه حضورش نشدند.
 
رعد و برق و توقف بازی
به دلیل باران شدید و برخورد رعد و برق به سقف ورزشگاه وستفالن در جریان بازی آلمان-دانمارک، مایکل اولیور تصمیم به توقف بازی گرفت و بازیکنان به رختکن برگشتند.
جستجو
آرشیو تاریخی