نقل و انتقالات

اولین خارجی تاریخ خیبر
تونی فریتاس باتیستا، دروازه‌بان 31 ساله برزیلی به خیبر پیوست. این دروازه‌بان 31 ساله فصل گذشته در تیم الجندال عربستان به میدان می‌رفت. وی سابقه بازی در تیم‌های گوارانی و ویلانووا در سری B برزیل و لیشوییز در Liga 2 پرتغال را در کارنامه دارد. همچنین علیرضا نقی‌زاده، هافبک میانی فصل قبل آلومینیوم، با عقد قراردادی به خیبر ملحق شد. عارف رستمی، مهاجم فصل قبل تراکتور هم با عقد قراردادی به عنوان اولین خرید لیگ برتری به خیبر پیوست.
 

نعمتی و محمدی فولادی شدند
فولاد در اولین اقدامات خود پس از نهایی کردن جذب علی نعمتی مدافع پرسپولیس، حالا محمدجواد محمدی را به خدمت گرفت‌. محمدی فصل پیش عملکرد خوبی در تیم ذوب‌آهن داشت و حالا ماجراجویی جدیدی را در لیگ ایران آغاز خواهد کرد. او فصل گذشته هشت گل برای ذوب‌آهن در لیگ به ثمر رساند و برترین گلزن تیمش بود. محمدی حالا چالش جذابی زیر نظر یحیی گل‌محمدی در فولاد خواهد داشت. جذب جواد محمدی و علی نعمتی می‌تواند شروع خوبی در نقل و انتقالات تابستانی برای قرمزهای اهوازی باشد. علی شجاعی هافبک فولاد هم که با توجه به داشتن قرارداد به تمرینات این تیم فراخوانده شده بود، با ارسال درخواست رضایتنامه اعلام جدایی کرد.
 

درخواست جدایی هافبک تراکتور
محمد قنبری که فصل گذشته به دلیل مصدومیت دور برگشت لیگ برتر را از دست داد، این روزها به صورت انفرادی تمرینات خود را دنبال می‌کند تا آماده بازگشت شود. با این حال او درخواست جدایی خود از تراکتور را داده و احتمالاً با موافقت باشگاه مواجه خواهد شد. البته این بازیکن دو سال دیگر تحت قرارداد تراکتور است اما با توجه به جذب مهدی ترابی، محمد قنبری تمایل دارد فوتبال خود را در تیم دیگری ادامه دهد.


مخالفت گل‌گهر با جدایی یک ستاره
علیرضا علیزاده که در آستانه انتقال به تراکتور قرار داشت، به دلیل عدم موافقت گل‌گهر سیرجان نتوانست جابه‌جا شود و حالا در پیامی نوشته است: «بعد از چند سال افتخار پوشیدن پیراهن تیم فوتبال گل‌گهر و لطفی که همیشه از سوی مدیریت و هواداران خونگرم این باشگاه حرفه‌ای نصیبم شد، امسال تصمیم گرفتم با پایان قراردادم در فضایی جدید به دوران فوتبالی خود ادامه دهم.
از این رو هفته گذشته بعد از مذاکره با باشگاه تراکتور، با این باشگاه بزرگ و پرطرفدار به توافق رسیدم و قرارداد اولیه را امضا کردم، اما بعد از این اتفاق متوجه شدم که طبق قوانین جدید فدراسیون، باشگاه گل‌گهر قرارداد فصل بعدم را در فدراسیون به ثبت رسانده است و با این شرایط، جدایی‌ام از گل‌گهر فقط منوط به دریافت رضایتنامه از این باشگاه بود.
علی‌رغم مذاکراتی که با مدیران گل‌گهر برای رفتنم به تراکتور داشتم، با جدایی‌ام مخالفت شد و به همین دلیل قسمت نشد به تبریز بروم. از این رو برای تیم بزرگ تراکتور و هواداران این تیم آرزوی موفقیت دارم و در فصل جدید نیز با افتخار پیراهن گل‌گهر را بر تن خواهم کرد و مثل گذشته همه تلاشم را خواهم کرد که با کسب بهترین نتایج باعث خوشحالی هواداران این تیم و مردم عزیز سیرجان شویم.»


نامه خداحافظی محبی
محمدمهدی محبی که با پایان قراردادش با مس رفسنجان به سپاهان اصفهان پیوست و فصل جدید را زیر نظر ژوزه مورایس سپری خواهد کرد، با انتشار متنی در صفحه شخصی‌اش از دوران خوب خود در رفسنجان گفت .محبی در نامه‌ای که خطاب به مردم رفسنجان نوشته، از آنها خداحافظی کرده و برای مس آرزوی موفقیت در فصل جدید را داشته است:‌«خیلی خوشحالم که دو سال خیلی خوب را در کنار شما عزیزان سپری کردم و این افتخار نصیبم شد تا در باشگاه بزرگ مس رفسنجان بازی کنم. امیدوارم از من راضی بوده باشید و توانسته باشم حتی برای لحظه‌ای خوشحال‌تان کنم .در آخر هم تشکر می‌کنم از کادر مدیریتی، فنی، تدارکات و همه هم‌تیمی‌های عزیزم که این مدت افتخار بازی کردن در کنارشان را داشتم. در فصل آتی برای‌تان آرزوی موفقیت دارم.»


مدافع هوادار قصد ماندن دارد
صائب محبی، مدافع تیم فوتبال هوادار درباره آخرین وضعیت قراردادش می‌گوید: «دو پیشنهاد همکاری دارم، اما هنوز به آنها جواب قطعی نداده‌ام و مشغول مذاکره هستیم. البته تا زمانی که به امضای قرارداد نرسد، صرفاً مذاکره است. من تا مشخص شدن وضعیت باشگاه هوادار، قراردادی امضا نمی‌کنم. امسال به‌عنوان یکی از کاپیتان‌های هوادار بودم و در این تیم جزو بازیکنان قدیمی هستم. دلم نمی‌خواهد زحماتم را به همین راحتی نادیده بگیرم و به تیم دیگری بروم. هر وقت وضعیت هوادار روشن شد، تیم فصل آینده‌ام را تعیین می‌کنم. منتظر تعیین تکلیف کادر فنی و تصمیم مدیران هوادار هستم. درباره آخرین وضعیت ورزشگاه محل میزبانی و دیگر موارد اطلاعی ندارم.»

جستجو
آرشیو تاریخی