برای موفقیت در آسیا باید تیم تقویت شود

تمرینات پیش فصل کمتر از یک ماه

بعد از کش و قوس‌های بسیار بالاخره مشخص شد که فصل تازه لیگ برتر از تاریخ 25 مرداد ماه آغاز خواهد شد و این یعنی که حتی اگر پرسپولیس طبق برنامه روز شنبه هفته آینده مصادف با 23 تیرماه تمرینات پیش فصل خود را آغاز کند حدود یک ماه تا اولین مسابقه فاصله دارد.
پیش‌تر گفته می‌شد تمرینات پیش‌فصل نیازمند حداقل شش هفته زمان است اما با تغییر متد بدنسازی پیش‌فصل که دیگر خبری از آن تمرینات سخت و استقامتی نیست و بازی‌های تدارکاتی خیلی زود و در لابه‌لای تمرینات هوازی و با توپ انجام می‌شود، این بازه زمانی کمتر شده و سپری کردن آن بازه زمانی حداقل شش هفته‌ای چندان رعایت نمی‌شود.
پرسپولیس فصل قبل در تاریخ چهاردهم تیر ماه تمرینات پیش فصل خود را آغاز کرد و با توجه به اینکه بازی هفته نخست این تیم در تاریخ 18 مرداد برگزار شد یحیی گل‌محمدی و شاگردانش چیزی حدود 5 هفته تمرینات پیش فصل را گذراندند که امسال این زمان کاهش خواهد یافت.
نکته اینکه زمان تمرینات پیش فصل در حالی کوتاهتر شده که این موضوع با در نظر گرفتن تغییر کادر فنی و ناشناخته بودن بازیکنان برای گاریدو و دستیارانش مشکلات را جدی‌تر و نگران‌کننده‌تر می‌کند.
حتی اگر پرسپولیس با تیم ناقص خود در تاریخ 23 تیرماه تمرینات خود را آغاز کند 32 روز تا نخستین بازی فصل خود فاصله دارد که در این بازه زمانی هم دو سه روزی به خاطر تعطیلات رسمی تمرین نخواهد کرد هم اینکه حداقل دو روز را به خاطر سفر رفت و برگشت به هلند دور از تمرین خواهد بود و شاید در لابه‌لای تمرینات هم چند روزی به بازیکنان استراحت داده شود که اینطوری مدت تمرینات از یک ماه هم کمتر خواهد شد.
این مسائل را بگذارید کنار اسکواد ناقص پرسپولیس تا اوضاع عجیب‌تر شود. تیم گاریدو در شرایطی از شنبه یا چهارشنبه آینده استارت خواهد زد که برای شروع تمرین نفرات کافی دارد اما از تیم اصلی شاید فقط نیمی از بازیکنان از ابتدا همراه باشند.
البته شاید تنها دلخوشی گاریدو و کادرش این باشد که احتمالاً بعد از دو بازی در شروع فصل، مسابقات لیگ به خاطر دو بازی تیم ملی در مقدماتی جام جهانی، تعطیل خواهد شد و سرخ‌ها در فاصله حدوداً سه هفته‌ای تا نخستین بازی در هفته اول لیگ نخبگان آسیا فرصت تمرین و آماده‌سازی خواهند داشت البته به شرطی که تعدد ملی‌پوشان از سوی دیگر شرایط فنی تیم را بهم نریزد.
جستجو
آرشیو تاریخی