صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • المپیک
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و نود و نه - ۱۸ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و نود و نه - ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۸

در حاشیه

کری‌خوانی سوئیسی‌ها با فدرر

طرفداران سوئیس در حاشیه بازی مقابل انگلیس در مرحله یک‌چهارم نهایی یورو 2024 برای طرفداران حریف کری سنگینی خواندند. طرفداران سوئیس پلاکاردی را در دست داشتند که مربوط به مسابقات تنیس ویمبلدون بود اما به انگلیسی‌ها کنایه زدند. روی این پلاکارد نوشته شده بود: «پادشاه شما ویمبلدون را تماشا می‌کند در صورتی که پادشاه ما 8 بار آن را برده است.» منظور طرفداران سوئیس از واژه پادشاه، راجر فدرر افسانه‌ای است که افتخارات زیادی در ورزش تنیس به دست آورده است. فدرر در کنار بیورن برگ، رکورددار قهرمانی متوالی در مسابقات تنیس ویمبلدون است. او پنج سال متوالی قهرمان مسابقات تنیس ویمبلدون بود و در مجموع با 8 قهرمانی در ویمبلدون، رکورددار است.

 

تمسخر جود توسط هوادار سوئیس

در جریان دیدار دو تیم انگلیس و سوئیس از مرحله یک‌چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴، جود بلینگام در نیمه اول با فابین شار وارد یک جدال تن به تن شد و سعی کرد از مدافع سوئیس عبور کند. شار دست خود را جلوی بلینگام قرار داد و پس از آن هافبک انگلیس شانه شار را گرفت و به زمین افتاد. پس از آن ستاره رئال به داور اعتراض کرد و خواستار اعلام خطا شد. در نهایت بلینگام یک ضربه آزاد گرفت و شار به خاطر این برخورد کارت زرد دریافت کرد، اما یکی از هواداران سوئیس احساس می‌کرد که داور تصمیم اشتباهی گرفته و بلینگام در این صحنه زیاده‌روی کرده است. در حالی که دوربین‌ها جمعیت حاضر در ورزشگاه را نشان می‌دادند، یک هوادار دیده شد که به شکل تمسخرآمیزی نشان می‌داد که بلینگام در حال گریه کردن است و از هر برخورد کوچکی یک داستان بزرگ درست می‌کند.
 

اردوغان، بازی ترکیه را دید

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، بازی یک چهارم نهایی یورو 2024 بین تیم‌های ملی فوتبال ترکیه و هلند در آلمان را از نزدیک تماشا کرد. دیداری که با نتیجه 2-1 به سود لاله‌های نارنجی تمام شد تا کار ترکیه در این رقابت‌ها به پایان برسد. او در فرودگاه براندنبورگ برلین مورد استقبال عثمان اشکین باک، وزیر ورزش و جوانان و احمد باشار شن، سفیر ترکیه در برلین قرار گرفت. به غیر از امینه اردوغان، همسر رئیس جمهور ترکیه، آکیف چاغاتای قلیچ، مشاور ارشد سیاست خارجی و امنیت و چاغاتای اوزدمیر، معاون رئیس جمهور ترکیه هم به آلمان سفر کرده‌ بودند.

جستجو
آرشیو تاریخی