صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • المپیک
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و نود و نه - ۱۸ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و نود و نه - ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۸

پالس مثبت گولسیانی از دل یورو و رفتار ستاره‌های داخلی

کلکسیون بازارگرمی به سبک ایرانی

حامد جیرودی
خبر‌نگار


گئورگی گولسیانی مدافع فصل گذشته پرسپولیس، تنها نماینده فوتبال باشگاهی ایران در یورو 2024 بود که در ترکیب گرجستان به میدان رفت و توانست بازی‌های خوبی را در ترکیب این تیم از خود به نمایش بگذارد. این در حالی بود که وضعیت ادامه حضور او در جمع سرخپوشان پایتخت، در هاله‌ای از ابهام قرار داشت اما گولسیانی در حالی که تمام بازیکنان حاضر در یورو، می‌توانند بازار خوبی در فصل نقل و انتقالات برای خود دست و پا کنند، پالس‌های مثبتی برای پرسپولیسی‌ها می‌فرستاد و در نهایت هم اعلام کرد پس از چند روز استراحت در تفلیس، به تهران باز می‌گردد تا پای میز مذاکره با قرمزها بنشیند.
این وضعیت به نوعی دیگر برای عبدالکریم حسن نیز وجود داشته است. این مدافع قطری که مشکلاتش برای حضور در فوتبال کشورش برطرف شده، از تیم‌های مختلف لیگ ستارگان پیشنهاد دریافت کرده و تمایل به بازگشت به قطر دارد. با این حال، بدون شلوغ‌کاری و در کمال احترام، ریش و قیچی را به دست مسئولان باشگاه پرسپولیس سپرده تا درباره وضعیت آینده او تصمیم بگیرند. در این شرایط، حالا این رضا درویش و پرسپولیسی‌ها هستند که می‌توانند حسن که یک سال دیگر قرارداد دارد را حفظ کنند و یا با دریافت پول خوب رضایتنامه، او را راهی قطر کنند.
نگاهی به شرایط این دو بازیکن خارجی پرسپولیس نشان می‌دهد که اگر چه فصل نقل و انتقالات در تمام لیگ‌های دنیا اهمیت دارد ولی بازیکنان و تیم‌ها برای دستیابی به ستاره‌ها و قراردادهای بهتر، به آب و آتش نمی‌زنند. این در حالی است که در فوتبال ایران، فصل نقل و انتقالات یکی از شلوغ‌ترین روزها برای بازیکنان، مربیان و رسانه‌هاست که معمولاً اخبار آن پر از حاشیه است. این حواشی هم بیشتر به دست خود بازیکنانی مطرح می‌شود که برای دریافت پول بیشتر دست به هر کاری می‌زنند. چه بسا که در فصل‌های گذشته بازیکنی که مورد توجه استقلال و پرسپولیس قرار داشت، پس از اینکه مذاکره‌ای طولانی با یکی از این دو تیم انجام داد، بلافاصله به دفتر تیم رقیب رفت و پس از مدتی دوباره به دفتر تیم قبلی بازگشت و با آن تیم قرارداد بست. طنز ماجرا هم این‌گونه ساخته شد که او برای رفتن به سرویس بهداشتی به دفتر تیم رقیب رفته ولی واقعیت ماجرا این بود که او برای تحت فشار گذاشتن تیم خواهانش چنین کاری کرده تا به پول مورد نظرش برسد. اتفاق‌هایی که در پشت پرده آن، نقش ایجنت‌ها و دلال‌های فوتبالی بسیار تعیین‌کننده است.
در این فصل از نقل و انتقالات فوتبال ایران هم وضع به مراتب بدتر بوده و بازیکن با یک تلفن از پای میز مذاکره بلند شده و به پیشنهاد بهتر دیگر تیم مدعی لیگ، پاسخ مثبت داده است. این در شرایطی است که قانون سقف بودجه در این فصل هم قرار است اجرا شود ولی با خبرهایی که از پیشنهاد 40 یا 60 میلیارد تومانی به بازیکنان شنیده می‌شود، چندان نمی‌توان به رعایت آن امیدوار بود.

جستجو
آرشیو تاریخی