صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت ورزش
  • المپیک
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • استقلال
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و پانصد و نود و نه - ۱۸ تیر ۱۴۰۳
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و پانصد و نود و نه - ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - صفحه ۸

تنیس ویمبلدون و کریکت پاکستان، تحت تأثیر یورو

جوکوویچ: تبریک به انگلیس

انگلیسی‌ها پس از تساوی 1-1 در 120 دقیقه بازی در دوسلدورف برابر سوئیس، با پیروزی در ضربات پنالتی، جواز حضور در نیمه نهایی یورو 2024 را کسب کردند. این مسابقه در شرایطی برگزار می‌شد که دیدار حساس نواک جوکوویچ نفر اول تنیس جهان مقابل الکسی پاپیرین نیز در ویمبلدون در حال برگزاری بود و وقتی بازیکنان انگلیس در آلمان پشت ضربه پنالتی قرار می‌گرفتند، به نظر می‌رسید هواداران حاضر در ورزشگاه با تشویق و هیجان فراوان، نظاره‌گر این مسابقه حساس بودند.
تصاویری که در فضای مجازی منتشر شده، پاپیرین را در حال سرویس زدن و جوکوویچ را آماده برای برگشت نشان می‌دهد اما ناگهان با شروع شدن صدای هورا و کف زدن تماشاگران، تمرکز هر دو بازیکن برهم می‌خورد. در این میان، نفر دوم رنکینگ تنیس جهان با لبخندی، لحظه‌ای مفرح را با حریف خود تجربه کرد و سپس با تظاهر به زدن ضربه پنالتی، جو حاکم بر مرکز تنیس ویمبلدون را برای لحظاتی تغییر داد اما این وقفه کوتاه، تمرکز جوکوویچ و پاپیرین را برهم نزد و آنها به سرعت به ادامه مسابقه خود بازگشتند. جوکوویچ پس از غلبه بر پاپیرین با نتیجه 4-6، 6-3، 6-4 و 7-6 در مصاحبه درون زمین گفت: «در ست اول و نیمی از ست دوم به نظر می‌رسید تماشاگران خیلی مشتاق بودند تا از نتیجه بازی انگلیس و سوئیس باخبر شوند.»
جوکوویچ سپس پرسید که آیا انگلیس برنده شده؟ و با تشویق تماشاگران ادامه داد: «به همین دلیل است که شما اینجا ماندید. تبریک به انگلیس. من هم سعی کردم یک پنالتی بزنم اما چپ پا هستم و الکسی به خوبی دفاع کرد.»
البته مسابقه تنیس ویمبلدون تنها رویداد ورزشی نبود که تحت تأثیر جشن‌های هواداران انگلیس قرار گرفت و مسابقه بین تیم‌های هند و پاکستان در لیگ جهانی کریکت نیز به همین شکل با وقفه همراه شد. در ورزشگاه ادگباستون، تماشاگران به جای پیگیری بازی کریکت، در راهروهای ورزشگاه جمع شده و با هیجان، نظاره‌گر ضربات پنالتی بودند. با گل شدن پنالتی پایانی توسط ترنت الکساندر-آرنولد، ورزشگاه منفجر شد و هواداران با تمام وجود به جشن و پایکوبی پرداختند.
جستجو
آرشیو تاریخی