عزیزیان: دو سال است بیرانوند مسائل مالی را بهانه می‌کند

پرسپولیس گلر ششدانگ می‌خواهد

ناصر قراگزلو
خبرنگار

سعید عزیزیان دروازه‌بان سابق پرسپولیس در خصوص شرایط این تیم و موارد حساس نقل و انتقالاتی مثل موضوع بیرانوند به سؤالات ما پاسخ داد.
‌در رابطه با پرداختی باشگاه پرسپولیس که بعد از چند سال بالاخره بدهی‌ها و حتی آپشن‌های بازیکنان را هم پرداخت کرد چه نظری دارید؟
من معتقدم پرداخت مطالبات حق بازیکن است اما واقعاً با قرار دادن آپشن در قراردادها واقعاً مشکل دارم و معتقدم که هر موضوعی خارج از مفاد قرارداد که باشگاه باید به آن عمل کند خودش یک نوع بدعت بد برای بعضی از بازیکنان شده و موجب می‌شود برخی در بزنگاه‌ها مثلاً در همین فصل نقل و انتقالات از شرایط سوء‌استفاده کرده و شرایط را به سود خودشان کنند.
‌منظورتان بیرانوند است؟
به هر حال دو سال است که بیرانوند مسائل مالی را بهانه قرار می‌دهد و در صدد سوء‌استفاده از این موضوع است و سعی می‌کند از این مسأله به نوعی بهره ببرد که کار درستی نیست. این در حالی است که باشگاه تمام سعی و تلاش خودش را انجام داد و تمام دیون بازیکنان و حتی آپشن‌ها را هم پرداخت کرد تا ثابت کند به فکر بازیکنان است و بالاخره با صبوری و پیگیری می‌تواند مشکلات را حل کند.
‌در صورت جدایی بیرانوند فقط گوهری و رفیعی برای دروازه پرسپولیس باقی می‌مانند.
من فکر می‌کنم گوهری دروازه‌بان خیلی خوبی است و در تیم‌های دیگر هم این موضوع را ثابت کرد. رفیعی هم دروازه‌بان خوبی است اما از آنجا که در این فصل باید در لیگ نخبگان بازی کنند یک دروازه بان ششدانگ می‌خواهند.
‌اما اگر کار بیرانوند با پرسپولیس به مشکل بخورد شاید پرسپولیس در لیگ نخبگان دچار مشکل شود.
به نظرم فدراسیون باید کاری کند که بازیکنان خارجی بیشتری به فوتبال ما وارد شوند تا با این اقدام قیمت بازیکنانی که قصد دارند بازارگرمی کرده و پول‌های کلانی بگیرند شکسته شود. آزاد کردن این قانون حتماً شرایط را برای فوتبال ما بهتر می‌کند.
‌در خصوص مربی اسپانیایی که به پرسپولیس آمده چه نظری دارید؟
به هر حال مربی نسبتاً خوبی به لحاظ رزومه آمده که سابقه کار در فوتبال آسیا را هم داشته و این امر خیلی می‌تواند به پرسپولیس کمک کند اما به طور کلی رویه استخدام مربیان خارجی در لیگ ما غلط است چون ما باید اول مربی را بیاوریم و بعد بر اساس تفکرات آن مربی به ایشان اجازه بدهیم کارش را پیش ببرد و بازیکنان را انتخاب کند اما این رویه در فوتبال ما باب شده و کاری هم نمی‌توان کرد. با وجود این من خیلی امیدوارم افکار گاریدو در فوتبال ما جواب دهد و ایشان بتواند باز هم برای پرسپولیس موفقیت و قهرمانی بیاورد.

جستجو
آرشیو تاریخی